ISBN: 9789060019917
Bekijk boek
Het boek Strategie In Drie van de auteur B. Eppink is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Strategie In Drie" is tweedehands te koop vanaf € 11,99 bij Bol.com.
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789043007733
Soort boek
Onbekende bindwijze Strategie in drie maakt de belangrijkste theoretische inzichten over strategie toepasbaar voor de managerspraktijk. Het maakt duidelijk dat het bij strategie om praktische vragen gaat. Die vragen gaan over concurreren: waar willen we concurreren, hoe doen we dat, concurreren we in samenwerking of op eigen kracht? Aan de hand van deze drie vragen bespreken de auteurs in de loop der tijd ontwikkelde benaderingen; ze doen dat helder en systematisch, zodat de lezer eenvoudig kan beoordelen wat het best bij zijn problemen past. Zo vindt de manager of ondernemer zijn weg in het doolhof van bestaande aanpakken en technieken en leert hij snel die aanpak te kiezen die optimaal zal werken in zijn specifieke situatie. Want dat is misschien wel de belangrijkste les van dit boek: een effectieve oplossing van een strategisch vraagstuk moet uniek zijn. Universele recepten bestaan niet en imitatie leidt maar al te vaak tot mislukking.<br /><br />Prof. dr. D.J. Eppink is hoogleraar Management en Organisatie aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is geassocieerd met Boer & Croon Corporate Strategy. Daarnaast is hij lid van enige besturen, raden van toezichthoudende en adviesorganen.<br /><br />Dr. ir. B.A.G. Bossink is universitair hoofddocent aan de Faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam.<br /><br /><br />'Het boek laat zien dat er geen simpele recepten voor succes zijn. De ondernemingsleiding kan de verantwoordelijkheid voor de strategie die naar succes moet leiden niet afschuiven. Strategie in drie geeft handvatten om zo'n strategie te ontwikkelen.'<br />Ben Verwaayen ? CEO, British Telecom<br /><br />'De strategietheorie lijkt soms een doolhof. Voor de adviseur die zoekt naar de vragen waar het daarbij echt om gaat, is het boek een aanrader. De vertaling van strategie naar organisatieontwerp is vernieuwend.'<br />Peter Felix ? Partner Boer & Croon Corporate Strategy
|
Prijs
€ 11,99 |
Bekijk boek |