> > > > > ontwikkelingspsychologie-voor-leerkrachten-basisonderwijs

Hooijmaaijers - Ontwikkelingspsychologie Voor Leerkrachten Basisonderwijs

Het boek Ontwikkelingspsychologie Voor Leerkrachten Basisonderwijs van de auteur Hooijmaaijers is 3 maal gevonden, 0 maal nieuw en 3 maal tweedehands. "Ontwikkelingspsychologie Voor Leerkrachten Basisonderwijs" is tweedehands te koop vanaf € 15,00 bij Bol.com.

Tweedehands (3) vanaf € 15,00 bij Bol.com Toon 3 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 3 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023244219
   
Soort boek
Paperback


"Waarom kiest iemand voor een vak waarin kinderen zo centraal staan als het vak van leerkracht basisonderwijs? <br /><br />Blijkbaar is de ontwikkeling van kinderen, en daarin een begeleidende en stimulerende rol spelen, boeiend en aantrekkelijk. Niet alleen speelt er zich in de periode van het vierde tot het twaalfde jaar enorm veel af op het gebied van het leren, ook op sociaal en emotioneel gebied is de basisschoolperiode van groot belang. Kennis van de processen die zich voltrekken in de basisschooljaren van het kind is voor de (aankomend) leerkracht dan ook essentieel.<br /><br />'Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs' biedt deze kennis op een manier die dichtbij de dagelijkse praktijk op de basisschool staat. De tekst en de digitale module geven herkenbare voorbeelden en opdrachten over echte kinderen, direct toepasbaar in het onderwijs.<br /><br />De theorie is gebaseerd op het succesvolle boek De ontwikkeling van het kind van Frank C. Verhulst. Per leeftijdsfase (kleuter, 6-9 jaar en 9-12 jaar) bespreken de auteurs de belangrijkste ontwikkelingen op fysiek, sociaal-emotioneel en cognitief gebied.<br /><br />Ten slotte biedt 'Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs' leerkrachten in het basisonderwijs een aansprekende autobiografische aanpak, die hen meer inzicht biedt in hun eigen functioneren in de klas. Reflectie- en portfolio-opdrachten bieden hiertoe de middelen. Een uitstekende start voor pabo-studenten, maar ook zeer bruikbaar voor leerkrachten die al langer werkzaam zijn in het basisonderwijs."<br />
Prijs
€ 15,00
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023249559
   
Soort boek
Paperback


Waarom kiest iemand voor een vak waarin kinderen zo centraal staan als het vak van leerkracht basisonderwijs? Blijkbaar is de ontwikkeling van kinderen, en daarin een begeleidende en stimulerende rol spelen, boeiend en aantrekkelijk. Niet alleen speelt er zich in de periode van het vierde tot het twaalfde jaar enorm veel af op het gebied van het leren, ook op sociaal en emotioneel gebied is de basisschoolperiode van groot belang. Kennis van de processen die zich voltrekken in de basisschooljaren van het kind is voor de (aankomend) leerkracht dan ook essentieel.<br />'Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs' biedt deze kennis op een manier die dicht bij de dagelijkse praktijk op de basisschool staat. De tekst en de digitale module geven herkenbare voorbeelden en opdrachten over echte kinderen, direct toepasbaar in het onderwijs.<br />De theorie is gebaseerd op het succesvolle boek De ontwikkeling van het kind van Frank C. Verhulst. Per leeftijdsfase (kleuter, 6-9 jaar en 9-12 jaar) bespreken de auteurs de belangrijkste ontwikkelingen op fysiek, sociaal-emotioneel en cognitief gebied.<br />Ten slotte biedt 'Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs' leerkrachten in het basisonderwijs een aansprekende autobiografische aanpak, die hen meer inzicht biedt in hun eigen functioneren in de klas. Reflectie- en portfolio-opdrachten bieden hiertoe de middelen. <br />Een uitstekende start voor pabo-studenten, maar ook zeer bruikbaar voor leerkrachten die al langer werkzaam zijn in het basisonderwijs.<br />Over de tweede druk<br />Er bestaat geen ander leerboek ontwikkelingspsychologie met een autobiografische insteek. Er bestaat ook geen ander leerboek ontwikkelingspsychologie dat laat werken met portfolio's op twee niveaus: dat van studenten en dat van basisschoolkinderen. Het biedt de docent aanknopingspunten om, met een overzicht van te bereiken doelen, samen met de student te reflecteren op diens ontwikkeling, en de student te leren datzelfde met kinderen te doen. Dit leerboek blijft niet steken in het louter aanreiken van te behalen competenties, maar mikt daarnaast uitdrukkelijk op het werken vanuit en aan kernkwaliteiten. En dat is in deze tijd best uniek. Er is niets mis met het aanleren van professionele kennis en vaardigheden, integendeel. Maar die kennis en vaardigheden moeten gedragen worden door rijke persoonlijkheden. Daarin een balans te vinden is de kern van dit leerboek. Daarin onderscheidt dit boek zich van andere leerboeken.<br />Vergeleken met de vorige druk zijn in hoofdstuk 2 enkele tekstaanpassingen aangebracht. Om de leesbaarheid te bevorderen is verder in dit hoofdstuk het aantal margewoorden teruggebracht en is aan het eind van elke paragraaf een korte samenvattende tekst toegevoegd. Aan het eind van het boek is een Register toegevoegd, waarmee de belangrijkste termen en begrippen in de tekst kunnen worden teruggevonden. Ten slotte heeft het boek een geheel nieuwe frisse opmaak gekregen.
Prijs
€ 16,99
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023254348
   
Soort boek
Paperback


Waarom wil iemand leerkracht in het basisonderwijs worden, een beroep waarin kinderen centraal staan? Met kinderen werken, ze begeleiden en stimuleren is blijkbaar boeiend, aantrekkelijk en uitdagend. Er speelt zich in de basisschoolperiode dan ook enorm veel af op het gebied van leren, evenals op sociaal en emotioneel gebied. Kennis van de processen die zich in de basisschoolperiode voltrekken is voor de (aankomend) leerkracht dan ook essentieel.<br /><br />'Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs' biedt deze kennis op een manier die dicht bij de dagelijkse praktijk op de basisschool staat. In de tekst en in het digitale lesmateriaal op www.lerarencampus.nl staan herkenbare voorbeelden en opdrachten over echte kinderen, vanuit de praktijk van het onderwijs en daarvoor ook direct toepasbaar. De theorie is deels gebaseerd op het succesvolle boek De ontwikkeling van het kind van Frank C. Verhulst. Per leeftijdsfase (kleuter, 6-9 jaar en 9-12 jaar) bespreken de auteurs de belangrijkste ontwikkelingen op fysiek, sociaal-emotioneel en cognitief gebied.<br /><br />Nieuw in de 3e herziene druk bij Ontwikkelingstheorieën in het kort:<br />- Eveline Crone en de neurocognitieve ontwikkelingspsychologie<br />- Carol Dweck met betrekking tot Mindsetting<br />- De WEIRDblik van ontwikkelingspsychologen.<br /><br />Gebleven zijn de autobiografische insteek en het werken met portfolio's op twee niveau's: dat van studenten en van basisschoolkinderen. Hiermee biedt Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs de docente aanknopingspunten om samen met de student te reflecteren op zijn/haar ontwikkeling en de studenten leren hetzelfde met kinderen te doen.<br /><br />Een uitstekend boek voor pabo-studenten, maar ook zeer bruikbaar voor leerkrachten die al langer in het basisonderwijs werkzaam zijn.<br /><br />Extra digitaal materiaal bij dit boek is gratis beschikbaar via Lerarencampus.<br />Om het materiaal te kunnen bekijken en gebruiken dien je een (gratis) account op Lerarencampus.nl te hebben of aan te maken.
Prijs
€ 36,50
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Hooijmaaijers
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (1)
€ 43,00
Tweedehands (0)
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 9,80
Nieuw (1)
€ 125,40
Tweedehands (0)