ISBN: 9789045529905
Bekijk boek
Het boek Handboek Kwaliteitsmanagement van de auteur H.J. Jorissen is 2 maal gevonden, 0 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "Handboek Kwaliteitsmanagement" is tweedehands te koop vanaf € 27,00 bij Bol.com.
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789047300281
Soort boek
Paperback Handleiding kwaliteitsmanagement biedt organisaties een leidraad voor het opzetten, invoeren, onderhouden en verbeteren van kwaliteitsmanagementsystemen.lt;brgt;In het boek worden de uitgangspunten behandeld van kwaliteitsmanagement en de relatie met certificatie, de ISO 9000-normen, statistische procesbeheersing, risicomanagement en het inkmanagementmodel. De auteur gaat in op de tien principes van kwaliteitsmanagement en de toepassing van deze principes door het management van een organisatie. Daarnaast geeft hij een tienstappenplan voor het opzetten van een dynamisch kwaliteitsmanagementsysteem.lt;brgt;Handleiding kwaliteitsmanagement is geschreven voor (aanstaande) managers die belast zijn met het opzetten van verbeteringsgericht kwaliteitsmanagementsystemen. Daarnaast is het bedoeld voor bedrijven die hun kwaliteitsmanagementsysteem willen verbeteren en dit systeem op een dynamische manier willen gaan gebruiken.lt;brgt;Henk Jorissen was werkzaam bij het Ministerie van Defensie als stafmedewerker kwaliteitsmanagement en van 1988 tot 1998 bij Lloydapos;s Register als managementadviseur voor klanten die certificatie van hun kwaliteitsmanagementsysteem wensten.
|
Prijs
€ 27,00 |
Bekijk boek | |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789047300281
Soort boek
Paperback Handleiding kwaliteitsmanagement biedt organisaties een leidraad voor het opzetten, invoeren, onderhouden en verbeteren van kwaliteitsmanagementsystemen. Hiermee wil de auteur bereiken dat organisaties kwaliteitsmanagementsystemen toepassen die het vermogen hebben om verbeteringsgericht te functioneren.<br /><br />Handleiding kwaliteitsmanagement helpt organisaties op een praktische manier bij het streven naar continu verbeteren op basis van de principes van procesdenken en systeembenadering. Deze benadering sluit aan op de ontwikkelingen van kwaliteitsmanagement, bijvoorbeeld in het kader van de ISO 9000-normbladen (versie voor het jaar 2000) en van de kwaliteitsprijzen van EFQM en INK. <br />De auteur heeft zich geconformeerd aan de strekking van de ISO 9000-normen vanuit de gedachte dat de verbeteringsgerichte activiteiten moeten aansluiten op de eisen voor certificatie van het kwaliteitsmanagementsysteem omdat:<br />- vele organisaties, waarvan een groot deel inmiddels is gecertificeerd, er behoefte aan hebben om de klanttevredenheid te verhogen en het kostenniveau te verlagen;<br />-gecertificeerde organisaties uiterlijk in 2004 moeten voldoen aan de eisen van de nieuwe ISO 9000-normen;<br />- de ISO 9000-normen een goede opstap vormen om een kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en verder te ontwikkelen om werkelijke resultaten te realiseren. <br /><br />Handleiding kwaliteitsmanagement is geschreven voor functionarissen die belast zijn met het opzetten van verbeteringsgerichte kwaliteitsmanagementsystemen. Het is tevens bedoeld voor bedrijven die hun kwaliteitsmanagementsysteem willen verbeteren en dit op een dynamische manier willen gebruiken om zodoende goede resultaten te behalen.
|
Prijs
€ 28,75 |
Bekijk boek |