> > > > > stimulerende-lees-en-schrijfactiviteiten-in-de-onderbouw-prototypen-voor-het-creeren-van-interactieve-leessituaties-en-het-ontlokken-van-nieuw-schrijfgedrag

Margareth Van Kleef En Marieke Tomesen - Stimulerende Lees- En Schrijfactiviteiten In De Onderbouw : Prototypen Voor Het Creëren Van Interactieve Leessituaties En Het Ontlokken Van (nieuw) Schrijfgedrag

Het boek Stimulerende Lees- En Schrijfactiviteiten In De Onderbouw : Prototypen Voor Het Creëren Van Interactieve Leessituaties En Het Ontlokken Van (nieuw) Schrijfgedrag van de auteur Margareth Van Kleef En Marieke Tomesen is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Stimulerende Lees- En Schrijfactiviteiten In De Onderbouw : Prototypen Voor Het Creëren Van Interactieve Leessituaties En Het Ontlokken Van (nieuw) Schrijfgedrag" is tweedehands te koop vanaf € 22,85 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 22,85 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789055541881
   
Soort boek
Bindwijze overig


Prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag <br /><br />Helder en praktisch boek voor leerkrachten groep 1-3<br /><br />Tips voor een stimulerende schrijf- en leesomgeving<br /><br />Schrijfgedrag op een hoger niveau brengen<br /><br />Uitdagende taalactiviteiten voor veel lees- en schrijfplezier<br /><br /><br />Geeft invulling aan tussendoelen beginnende geletterdheid <br /><br />Taal stimuleren in de onderbouw<br />Kinderen die opgroeien in een huis met veel boeken en schrijfmateriaal en die regelmatig worden voorgelezen, ontwikkelen al vroeg belangstelling voor geschreven taal. Voor kinderen die thuis weinig van deze ´lees- en schrijfervaringen´ opdoen, is het belangrijk dat ze op school al vroeg op een speelse manier met geschreven taal in aanraking komen. Dit boek biedt leerkrachten van groep 1-3 concrete voorbeelden van stimulerende lees- en schrijfactiviteiten. <br /><br />Uitdagende taalactiviteiten en interactieve leessituaties<br />In het boek staan veel voorbeelden beschreven die duidelijk maken hoe je interactieve leessituaties kunt creëren, bijvoorbeeld rond prentenboeken en verhalen, en voor het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag. Bij elke activiteit zijn heldere doelen aangegeven en is een beschrijving in stappen opgenomen. Het is een praktisch boek dat leerkrachten stimuleert om door de dag heen met de kinderen gesprekjes te voeren over geschreven taal aan de hand van situaties die zich voordoen. Belangrijkste doel van het boek is kinderen te laten ervaren dat lezen en schrijven leuk en leerzaam is.<br /><br />Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw is de eerste in een reeks van drie boeken over het stimuleren van geletterdheid. De overige twee zijn Werken aan taalbewustzijn en Strategisch lezen en schrijven met jonge kinderen.<br /><br />In het project Geletterdheid van het Expertisecentrum Nederlands zijn zes prototypen ontwikkeld waarbij interactief taalonderwijs centraal staat: Creëren van interactieve leessituaties, Ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag, Functionele contexten en authentieke leertaken, Strategisch lezen, Procesgericht schrijven en Taalspel en taalbewustzijn.<br /><br /><br /><br /><br /> <br />Auteur(s): Margareth van Kleef en Marieke Tomesen <br />Jaartal: 2016 <br />Taal: Nederlands <br />Afmetingen: 241 x 169 x 23 <br />Pagina's: 272 <br />ISBN: 97890 7752 905 8 <br />Artikelnummer: EXP500113 <br />Uitvoering: Boek <br />Druk/editie: 4e druk <br />Uitgever: Expertisecentrum Nederlands
Prijs
€ 22,85
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Margareth Van Kleef En Marieke Tomesen
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.