|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Wie kan zich nog een sportevenement voorstellen dat niet gesponsord wordt? Wie kan zich nog een sportsponsor voorstellen die niet communiceert dat hij sponsor is? Niet alleen sportsponsoring, maar ook (en vooral) de communicatie eromheen is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven communicatiemanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het selecteren van te sponsoren objecten, maar evenzeer in hospitality, persbenadering,crisiscommunicatie, reclame, direct marketing en sales promotions. Tot slot mag een onderzoek naar de effectiviteit van de sponsoronderneming niet ontbreken in zijn of haar takenpakket. Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein sportmarketingcommunicatie. De theorie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een grote hoeveelheid unieke sportcases. Waaruit bestaat de sportsponsoringstrategie van Rabobank? Hoe succesvol is de communicatie van wielersponsoring? Waarom is Ajax een pionier op het vlak van merchandising en realiseert PSV een mooie inhaalbeweging? Hoe exploiteert verzekeraar Fidea zijn veldritsponsoring? Waarom verdiende de voetbalplaatjesactie van partner van het eredivisievoetbal PLUS terecht een SponsorRing? En wat was de rol van sport in de transformatie van Red Bull van producent van een weinig smaakvol energiedrankje tot een iconisch megamerk? Dr. Wim Lagae is als hoofddocent sportmarketing en -communicatie verbonden aan Lessius University College in Antwerpen en aan K.U.Leuven. Met dit standaardwerk richt hij zich tot studenten én professionals op het gebied van sportmarketingcommunicatie in de Lage Landen.
|
Prijs
€ 9,95
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Wie kan zich nog een sportvorm voorstellen die niet gesponsord wordt? Wat is kenmerkend voor de groei en transformatie van zowel sportsponsoring als sponsorwerving? Waarom moet een eigentijdse sportsponsor tegelijk inzetten op zowel conversatie-, belevenis- als terugverdiensponsoring? Niet alleen het (ver)kopen van sportsponsoring, maar ook (en vooral) de conversatie eromheen is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven sponsormanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het kopen van sportsponsoring, maar evenzeer in de integratie ervan in conversatie- en belevenismarketing. Tot slot mag een onderzoek naar de terugverdien- en andere effecten e´n naar de timing van stopzetting van sportsponsoring niet ontbreken in zijn takenpakket.<br /><br />Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein van het (ver)kopen en activeren van sportsponsoring. De theorie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een hoeveelheid unieke sportcases. Wat is de rol van sport in de transformatie van Red Bull van een producent van een energiedrankje tot een iconisch megamerk? Waarom moet een lokale volleybalclub, om zich optimaal te verkopen tegenover bestaande en kandidaat-sponsors, een stappenplan sponsorwerving volgen? Waarom nam wielersponsor Rabobank bruusk afscheid van het wielrennen en moeten sponsors zich wapenen met professionele crisiscommunicatie? Wat zijn de tien geboden van de nieuwe sponsorcultuur?
|
Prijs
€ 37,50
|
Bekijk boek
|