Onder Redactie Van: Prof.Dr.Mr. Ruud C.J. Galle - Handboek Coöperatie

Het boek Handboek Coöperatie van de auteur Onder Redactie Van: Prof.Dr.Mr. Ruud C.J. Galle is 2 maal gevonden, 0 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "Handboek Coöperatie" is tweedehands te koop vanaf € 78,50 bij Bol.com.

Tweedehands (2) vanaf € 78,50 bij Bol.com Toon 2 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 2 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789079564439
   
Soort boek
Hardcover


HANDBOEK COÖPERATIE druk 2<br /><br />Het aantal coöperaties in Nederland groeit snel. De coöperatie wordt meer en meer (h)erkend als een eigentijdse, transparante, duurzame en democratisch gecontroleerde onderneming. Vroeger kwam deze ondernemingsvorm vooral voor in de land- en tuinbouw en in de bank- en verzekeringssector. Nu groeit het aantal coöperaties in alle sectoren van de economie, zowel ondernemers- als consumentencoöperaties. Ook op het grensvlak van het publieke en private domein - zoals in zorg, onderwijs, energie en publieke dienstverlening - kiezen samenwerkingspartners vaker voor de coöperatieve aanpak.<br /><br />In de wetenschap en het politieke debat over een meer duurzame economische orde, krijgt de coöperatieve wijze van ondernemen steeds vaker de aandacht. Het past bij het streven naar een meer participatieve samenleving, een samenleving waarbij direct betrokkenen medeverantwoordelijkheid nemen voor de blijvende beschikbaarheid van producten en diensten.<br /><br />Dit handboek - bestemd voor praktijk en onderwijs - verschaft op inventariserende wijze inzicht in het actuele denken over de coöperatieve ondernemingsvorm. Auteurs van verschillende disciplines behandelen uiteenlopende aspecten die na een inleidend hoofdstuk zijn gegroepeerd rondom acht thema's, waarna bij wijze van illustratie 13 coöperatieve ondernemingen worden beschreven;<br /><br />- Governance; bestuur en toezicht<br />- Financiële onderwerpen en rapportage<br />- Communicatie en marketing<br />- Strategie en management<br />- Juridische onderwerpen<br />- Fiscale onderwerpen<br />- Maatschappelijke verantwoordelijkheid en zelfregulering<br />- De internationale coöperatie<br />- Voorbeelden van coöperatieve ondernemingen<br /><br />Nederland kent uiteenlopende soorten coöperaties. De wettelijke regeling geeft daarvoor de ruimte. Kenmerkend blijft altijd het "ondernemen met een achterban"; door samen met de leden te ondernemen, wordt tegen gunstige condities voorzien in de behoeften van die leden. Coöperaties die daarin succesvol zijn, beantwoorden de vragen die dat succes met zich brengt soms heel verschillend. Die vragen hebben bijvoorbeeld betrekking op financiering van expansie, verbreding van het productenpakket, professionalisering van bestuur en toezicht, schaalgrootte en ledenbetrokkenheid, maatschappelijke verantwoordelijkheid, fusie en reorganisatie, of heroriëntatie op de strategie. Ook deze actuele vraagstukken komen in dit handboek aan bod.<br /><br />In de tweede druk is in hoofdstuk 1.7 de in november 2011 verschenen nieuwe versie van de "NCR-Code voor coöperatieve ondernemingen" integraal opgenomen, inclusief een uitgebreide toelichting. Daarnaast vonden enkele redactionele wijzigingen plaats.<br /><br />
Prijs
€ 78,50
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789079564224
   
Soort boek
Hardcover


Het aantal coöperaties in Nederland groeit snel. De coöperatie wordt meer en meer (h)erkend als een eigentijdse, transparante, duurzame en democratisch gecontroleerde onderneming. Vroeger kwam deze ondernemingsvorm vooral voor in de land- en tuinbouw en in de bank- en verzekeringssector. Nu groeit het aantal coöperaties in alle sectoren van de economie, zowel ondernemers- als consumentencoöperaties. Ook op het grensvlak van het publieke en private domein - zoals in zorg, onderwijs, energie en publieke dienstverlening - kiezen samenwerkingspartners vaker voor de coöperatieve aanpak.<br /><br /><br />In de wetenschap en het politieke debat over een meer duurzame economische orde, krijgt de coöperatieve wijze van ondernemen steeds vaker de aandacht. Het past bij het streven naar een meer participatieve samenleving, een samenleving waarbij direct betrokkenen medeverantwoordelijkheid nemen voor de blijvende beschikbaarheid van producten en diensten.<br /><br /><br />Dit handboek - bestemd voor praktijk en onderwijs - verschaft op inventariserende wijze inzicht in het actuele denken over de coöperatieve ondernemingsvorm. Auteurs van verschillende disciplines behandelen uiteenlopende aspecten die na een inleidend hoofdstuk zijn gegroepeerd rondom acht thema's, waarna bij wijze van illustratie 13 coöperatieve ondernemingen worden beschreven;<br /><ul class="default_listitem" style="display: inline;">class="default_listitem"<br /><li style="display:inline;">Governance; bestuur en toezicht</li><br /><li style="display:inline;">Financiële onderwerpen en rapportage</li><br /><li style="display:inline;">Communicatie en marketing</li><br /><li style="display:inline;">Strategie en management</li><br /><li style="display:inline;">Juridische onderwerpen</li><br /><li style="display:inline;">Fiscale onderwerpen</li><br /><li style="display:inline;">Maatschappelijke verantwoordelijkheid en zelfregulering</li><br /><li style="display:inline;">De internationale coöperatie</li><br /><li style="display:inline;">Voorbeelden van coöperatieve ondernemingen</li></ul><br /><br /><br />Nederland kent uiteenlopende soorten coöperaties. De wettelijke regeling geeft daarvoor de ruimte. Kenmerkend blijft altijd het "ondernemen met een achterban"; door samen met de leden te ondernemen, wordt tegen gunstige condities voorzien in de behoeften van die leden. Coöperaties die daarin succesvol zijn, beantwoorden de vragen die dat succes met zich brengt soms heel verschillend. Die vragen hebben bijvoorbeeld betrekking op financiering van expansie, verbreding van het productenpakket, professionalisering van bestuur en toezicht, schaalgrootte en ledenbetrokkenheid, maatschappelijke verantwoordelijkheid, fusie en reorganisatie, of heroriëntatie op de strategie. Ook deze actuele vraagstukken komen in dit handboek aan bod.
Prijs
€ 89,99
Bekijk boek