|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
<p> Robin Youngson, anesthesioloog uit Nieuw-Zeeland, pleit voor een compassievol zorgmodel met aandacht voor de hele mens: zorgverlener én patiënt. Neurowetenschap en positieve psychologie hebben bewezen dat zorg niet kan zonder bewuste aandacht voor de relatie tussen beiden. Hij laat zien hoe focus op compassievolle zorg bijdraagt aan kostenreductie, patiëntveiligheid en tevredenheid bij medewerkers en patiënten. Hij geeft individuele zorgverleners en het management van zorginstellingen concrete handvatten om vandaag nog te starten met deze noodzakelijke verandering. </p><p> Een belangrijk boek – precies wat wereldwijd nodig is in de zorg. Ik ben vooral blij over het feit dat het de voordelen voor patiënten én zorgverleners benadrukt. Michael Brophy, Irish Society for Quality & Safety in Healthcare. </p><p> De titel zegt alles — we moeten de tijd gaan nemen te zorgen voor onszelf, onze collega’s en de mensen die wij dienen. Jim Conway, MD, Institute for Healthcare Improvement (IHI), Harvard School of Public Health. </p>
|
Prijs
€ 8,90
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
In de zorg is sprake van toenemende regeldruk, hang naar controle, protocollering en meer doen met minder mensen. Hierdoor lijkt er steeds mider tijd over te blijven voor de primaire taak: zorgen voor patiënten. Zorgverleners raken gedesillusioneerd omdat zij te ver afkomen te staan van de drijfveer waarmee zij de zorg in zijn gegaan: iets voor een ander kunnen betekenen. Gevolg is een disbalans tussen menselijkheid en efficiency. Zorgverleners krijgen steeds vaker te maken met burn-out of verlaten teleurgesteld hun beroep.<br /><br />Robin Youngson, anesthesioloog uit NIeuw-Zeeland, pleit voor een compassievol zorgmodel met aandacht voor de hele mens: zorgverlener en patient. Neurowetenschap en positieve psychologie hebben bewezen dat zorg niet kan zonder bewuste aandacht voor de relatie tussen beiden. Hij laat zien hoe focus op compassievolle zorg bijdraagt aan kostenreductie, patiëntveiligheid en tevredenheid bij medewerkers en patiënten. Hij geeft individuele zorgverleners en het management van zorginstellingen concrete handvatten om vandaaag nog te starten met deze noodzakelijke verandering.
|
Prijs
€ 18,95
|
Bekijk boek
|