|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Hardcover
Deze derde en geheel vernieuwde editie bevat vele nieuwe cases, verbeteringen en aanvullingen. Copy & Concept werd al als een must have door de reclame vakpers aangeprezen. Deze nieuwe editie maakt dit Nederlandse handboek voor conceptontwikkeling en copywriting totaal onontkoombaar voor iedereen die werkt in reclame en communicatie. Probeer het maar eens. Een campagne maken die doelgroepgericht is, onderscheidend, zo simpel dat iedereen achteraf zegt dat hij het ook had kunnen verzinnen (maar dat is niet gebeurd).<br />Dit handboek helpt de lezer en inspireert hem om zulke campagnes te maken. Tegelijkertijd is het een studieboek, waarin studenten en junioren stap voor stap ervaren hoe creatieve en effectieve companyconcepten ontwikkeld worden, en hoe die concepten worden door vertaald in messcherpe copy. Het boek volgt het creatieve proces zoals dat in de beroepspraktijk verloopt: van conceptontwikkeling tot copywriting. Dankzij de actuele cases (ter beschikking gesteld door de meest vooraanstaande reclame- en communicatiebureaus van Nederland) vullen theorie en praktijk elkaar uitstekend aan. ''Wie het na het lezen van dit boek niet snapt, kan beter een ander vak kiezen'' -
|
Prijs
€ 9,95
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Hardcover
"Copy en Concept 1e druk is een boek van B. Thobokholt uitgegeven bij BIS Publishers. ISBN 9789063691882 <br /><br />Eindelijk is het er: een helder en inspirerend boek dat alle fasen van het creatieve proces behandelt. Copy & Concept staat boordevol theorie over alle onderdelen van het creatieve proces, van strategie via briefing tot copy per middel. En de toepassing daarvan in veel, heel veel actuele voorbeelden van een groot aantal Nederlandse topbureaus. Een unieke samenwerking tussen bureauwereld en communicatieonderwijs.<br /><br />Voor wie is Copy & Concept gemaakt?<br /><br />Voor junior creatieven is Copy & Concept een eenvoudig toepasbaar verdiepingsboek, dat het concept- en copyproces een kickstart geeft. Senior creatieven gebruiken Copy & Concept als opfrisboek en als instructieboek voor stagiair(e)s en junior copywriters en art directors. Communicatiemanagers, strategen en accountmanagers pakken het boek uit de kast voor briefings, constructieve conceptreviews en voor het geven van concrete feedback op aangeleverde copy. De combinatie van theorie en actuele praktijk maakt Copy & Concept tot een goede aanvulling op de meest gebruikte handboeken voor marketingcommunicatie. Copy & Concept mag gewoonweg niet ontbreken op de plank van elke professional in creatieve communicatie.<br /><br />Wat wordt ondermeer behandeld?<br /><ul class="" default_listitem""="" style="" display:="" inline;""=""><br /><li style="" display:inline;""="">Propositie, positionering, doelgroepen, doelstellingen en consumententrends.</li><br /><li style="" display:inline;""="">De laatste inzichten over de creative brief, het meest besproken document in reclameland (i.s.m. SWOCC).</li><br /><li style="" display:inline;""="">Soorten concepten, creativiteitstechnieken, een unieke inspiratielijst voor conceptontwikkeling, humor, erotiek, celebrities, inhakers, teasers.</li><br /><li style="" display:inline;""="">Copywriting: aansprekend en beeldend schrijven, structureren, overtuigen, kopregels.</li><br /><li style="" display:inline;""="">Copy per middel: advertentie, buitenreclame, radiocommercial, beeldcommercial, internet, brochure, dm, advertorial, POS, guerrillamarketing, etcetera.</li><br /><li style="" display:inline;""="">De pay-off in alle soorten en maten (door Jaap Toorenaar, ARA).</li><br /><li style="" display:inline;""="">Merknamen: soorten, criteria, voorbeelden.</li><br /><li style="" display:inline;""="">Tientallen voorbeelden van actuele campagnes die heel specifiek de theorievorming ondersteunen. Profit- en non-profit, product en dienst, fmcg en duurzaam. Toppers als Zwitserleven, Sloggi en Amstel. Nieuwkomers als Claro en Dag. Overheid: Meld geweld, Provinciale Statenverkiezingen. En verder o.a.: Sire, Center Parcs, Dove, Sensis en Koninklijke Luchtmacht.</li></ul><br />Deskundige en praktijkgerichte auteurs<br />Bert Thobokholt, hbo-docent communicatie Fontys Economische Hogeschool Tilburg<br />Jaap Toorenaar, creatief directeur ARA (gastauteur, hoofdstuk over de pay-off)<br />Barry de Waal, copywriter/conceptdenker/strateeg Crossmarks<br />Martin Westbeek, hbo-docent communicatie Fontys Economische Hogeschool Tilburg<br /><br />Actuele cases van Nederlandse topbureaus<br /><br />De praktijkvoorbeelden in Copy & Concept zijn tot stand gekomen dankzij de medewerking van onderstaande bureaus:<br /><br />180 Amsterdam<br />Eigen Fabrikaat<br />Lowe Worldwide<br />ARA<br />ETCETERA<br />Ogilvy<br />Berg Kleijn Communicatie<br />Euro RSCG<br />RappCollins<br />Comm’pas<br />IN10<br />Communicatiebureau Synergie<br />inc-21 (Pleon)<br />Crossmarks<br />KesselsKramer<br />DDB Amsterdam<br />LaMarque<br />Doom & Dickson<br />L’eau"
|
Prijs
€ 13,50
|
Bekijk boek
|