> > > > > inclusief-denken-en-handelen-in-het-onderwijs-12-druk-1

Bergkamp, Jos - E.A. - Inclusief Denken En Handelen In Het Onderwijs / 12

Het boek Inclusief Denken En Handelen In Het Onderwijs / 12 van de auteur Bergkamp, Jos - E.A. is 2 maal gevonden, 0 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "Inclusief Denken En Handelen In Het Onderwijs / 12" is tweedehands te koop vanaf € 8,45 bij Bol.com.

Tweedehands (2) vanaf € 8,45 bij Bol.com Toon 2 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 2 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789044118209
   
Soort boek
Hardcover


Inclusief denken en handelen in het onderwijs / 12 / druk 1 1e druk is een boek van Jos Bergkamp uitgegeven bij Maklu. ISBN 9789044118209 <br /><br />Inclusief Onderwijs is een ideaal. Een mooi ideaal. Het is de erkenning van de vanzelfsprekendheid dat alle mensen allemaal anders zijn. Vele onderwijsmensen zijn hevig ge nspireerd om in hun school of klas onderwijs te geven aan alle kinderen. Verschillen in kinderen en die zijn zowel uiterlijk als innerlijk normaal gesproken erg groot vormen geen reden om hen te verdelen in aparte groepen of scholen. Een auteur noemt het de 'maakbare droom van meedoen en mee laten doen'.<br />Is het een droom? Zolang we er over blijven praten, lijkt het daar wel op. Met 'I have a dream' gaf Martin Luther King al aan dat dromen er zijn om waargemaakt te worden. In het Amerikaanse onderwijs is men inmiddels ook druk doende om ten aanzien van 'inclusion' een einde te maken aan apartheid als het gaat over onderscheidende verstandelijke en lichamelijke kenmerken.<br />In Nederlandse en Vlaamse onderwijskringen begint inclusief denken en handelen steeds meer aan haalbaarheidswaarde te winnen. Dat we het allemaal willen is nauwelijks nog een punt van discussie. Maar hoe? Allerlei vormen van 'nieuw leren' worden beproefd. Nieuwe schoolconcepten verschijnen als een kleurige regenboog aan het firmament. Het is inderdaad hoopgevend dat 'het onderwijs' haast begint te maken van 'de school voor iedereen' . Het is de maatschappelijke werkelijkheid die ons hiertoe uitdaagt. Vanzelfsprekend doen leraren dat met een professionaliteitsopvatting die met beide benen in de werkelijkheid staat.<br />De bijdrage van de opleidingen speciale onderwijszorg aan dit proces is voor de hand liggend en zal in de komende jaren steeds sterker worden.
Prijs
€ 8,45
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789044118209
   
Soort boek
Hardcover


Inclusief denken en handelen in het onderwijs / 12 / druk 1 1e druk is een boek van Jos Bergkamp uitgegeven bij Maklu. ISBN 9789044118209 <br /><br />Inclusief Onderwijs is een ideaal. Een mooi ideaal. Het is de erkenning van de vanzelfsprekendheid dat alle mensen allemaal anders zijn. Vele onderwijsmensen zijn hevig ge nspireerd om in hun school of klas onderwijs te geven aan alle kinderen. Verschillen in kinderen en die zijn zowel uiterlijk als innerlijk normaal gesproken erg groot vormen geen reden om hen te verdelen in aparte groepen of scholen. Een auteur noemt het de 'maakbare droom van meedoen en mee laten doen'.<br />Is het een droom? Zolang we er over blijven praten, lijkt het daar wel op. Met 'I have a dream' gaf Martin Luther King al aan dat dromen er zijn om waargemaakt te worden. In het Amerikaanse onderwijs is men inmiddels ook druk doende om ten aanzien van 'inclusion' een einde te maken aan apartheid als het gaat over onderscheidende verstandelijke en lichamelijke kenmerken.<br />In Nederlandse en Vlaamse onderwijskringen begint inclusief denken en handelen steeds meer aan haalbaarheidswaarde te winnen. Dat we het allemaal willen is nauwelijks nog een punt van discussie. Maar hoe? Allerlei vormen van 'nieuw leren' worden beproefd. Nieuwe schoolconcepten verschijnen als een kleurige regenboog aan het firmament. Het is inderdaad hoopgevend dat 'het onderwijs' haast begint te maken van 'de school voor iedereen' . Het is de maatschappelijke werkelijkheid die ons hiertoe uitdaagt. Vanzelfsprekend doen leraren dat met een professionaliteitsopvatting die met beide benen in de werkelijkheid staat.<br />De bijdrage van de opleidingen speciale onderwijszorg aan dit proces is voor de hand liggend en zal in de komende jaren steeds sterker worden.
Prijs
€ 11,10
Bekijk boek