|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Lang is gedacht dat differentiëren in het voortgezet onderwijs niet nodig is. leerlingen gaan na de basisschool immers al naar diverse schooltypes. Maar veel docenten weten inmiddels beter: er zijn wel degelijk verschillen tussen leerlingen in één klas, bijvoorbeeld in prestatie, motivatie of leervoorkeur.<br /><br />Hoe stemt u af op die verschillen en hoe haalt u het maximale uit uw leerlingen? Dit praktische boek geeft handvatten, voorbeelden en toepassingsmogelijkheden om differentiatie in uw lessen vorm en inhoud te geven. De auteurs beschrijven toegankelijk en concreet hoe u differentiëert in instructie, leerstof en leertijd. Ook is er aandacht voor leervoorkeuren, toetsing en differentiatie schoolbreed.<br /><br />Dit boek maakt duidelijk dat differentiëren in het voortgezet onderwijs - hoe ingewikkeld soms ook - écht mogelijk is. Als u de kunst van het differentiëren eenmaal verstaat, draagt u bij aan betere leeropbrengsten en vergroot u de kansen van al uw leerlingen. <br /><br />Ervaringen van docenten die differentiëren:<br />''Ik heb meer tijd voor de leerlingen die het echt nodig hebben.''<br />''Ik ben minder moe na het geven van mijn lessen.''<br />''De leerlingen zijn actief en enthousiast!''<br />''De leerlingen zijn meer taakgericht bezig.''<br /><br />Lezers over het boek Differentiëren is te leren!:<br /><br />''Duidelijke voorbeelden die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. Fijn!!''<br /> <br />''Een fijn en goed leesbaar handboek met veel praktische voorbeelden.''<br />
|
Prijs
€ 21,99
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Elke dag staan leerkrachten voor de uitdaging het beste in alle kinderen naar boven te halen. Hoe realiseren zij dat? Hoe komen ze in een groep van pakweg dertig leerlingen tegemoet aan de verschillende behoeftes, talenten en leervoorkeuren? Dit praktische basisboek maakt duidelijk dat differentiëren, hoe ingewikkeld soms ook, écht mogelijk is. Stap voor stap laten de auteurs zien hoe leerkrachten de groep en hun onderwijs zo organiseren dat alle leerlingen tot hun recht komen. Uitgebreid wordt ingegaan op het differentiëren in de instructie. Aan de orde komt ook het differentiëren in doelen, tijd en leerstof. Speciale aandacht is er voor de groepen 1 en 2 en combinatieklassen. Het boek is bedoeld voor leerkrachten in het basisonderwijs en pabo-studenten. Ook voor ib'ers en schoolleiders is de uitgave relevant, want ook schoolbreed differentiatiebeleid wordt beschreven. Dit boek is een actueel vervolg op de veelgebruikte uitgave 'Effectieve instructie. Leren lesgeven met het activerende directe instructiemodel' (CPS, 2002).
|
Prijs
€ 47,57
|
Bekijk boek
|