> > > > > drie-dimensies-van-waardecreatie-de

Roel Bellens - Drie Dimensies Van Waardecreatie, De

Het boek Drie Dimensies Van Waardecreatie, De van de auteur Roel Bellens is 2 maal gevonden, 1 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Drie Dimensies Van Waardecreatie, De" is nieuw te koop vanaf € 41,39 bij Bol.com. "Drie Dimensies Van Waardecreatie, De" is tweedehands te koop vanaf € 34,99 bij Bol.com.

Nieuw (1) vanaf € 41,39 bij Bol.com Toon 1 nieuw boek
Tweedehands (1) vanaf € 34,99 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Nieuw
We hebben 1 nieuw boek gevonden
Drie Dimensies Van Waardecreatie, De

Type: Hardcover
ISBN: 9789077521014
Levertijd: 5

Aanbieder:
€ 41,39
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789077521014
   
Soort boek
Hardcover


De groep van Kasterlee heeft zich tot doel gesteld om via dit boek een aanvulling te geven op het Westers economisch denken en handelen. Iedereen voelt immers aan dat er een dimensie ontbreekt waardoor het economisch systeem in onbalans geraakt en zelfs leidt tot corruptief gedrag. Wij willen deze dimensie niet alleen zichtbaar en meetbaar maken, maar ze ook toepasbaar maken binnen en buiten de organisatie.<br /><br />Tijdens de tweede helft van de vorige eeuw hebben wetenschappers zich in toenemende mate verdiept in de problematiek van de organisatie van de onderneming. De meeste, zo niet alle organisaties, bekommeren zich in eerste instantie om het eigene behoud. Daarom zijn organisatieregels vooral gericht op efficiëntie en shareholder value. Dit zijn als dusdanig twee dimensies van waardecreatie.<br /><br />In het afgelopen decennium heeft zich een zeer sterke focus ontwikkeld op de dimensie van shareholder value. Hierbij is bijna alles ondergeschikt gemaakt aan het maximaliseren van economische waarde ten voordele van een partij, met name de aandeelhouder. Teneinde het evenwicht te herstellen, moet er plaats gemaakt worden voor de derde dimensie van waardecreatie, namelijk de zingeving.<br /><br />Het Kasterlee-paradigma integreert de extrinsieke sturing van het huidige economische model met de intrinsieke sturing vanuit de hogere zingeving of de filosofie. Deze integratie luidt tevens een nieuw economisch paradigma in met extra toegevoegde waarde aangezien een dergelijke vorm van governance een onderneming, een netwerk, maar ook een mens meer sustainable maakt. Aangezien de intrinsieke drijfveren van mensen worden aangesproken zullen ook de organisatiekosten dalen, en tegelijkertijd zal het economisch voerleven in de zin van lange termijn shareholder value worden versterkt.
Prijs
€ 34,99
Bekijk boek