> > > > > de-strijd-om-het-curriculum

B. Bosman - De Strijd Om Het Curriculum

Het boek De Strijd Om Het Curriculum van de auteur B. Bosman is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "De Strijd Om Het Curriculum" is tweedehands te koop vanaf € 22,85 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 22,85 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789044118278
   
Soort boek
Bindwijze overig


Over de vraag wat leerlingen op school moeten Ieren, wordt verschillend gedacht. Ook over de wijze van leren is er veel discussie, zoals nu weer blijkt bij `het nieuwe leren' en het competentiegericht opleiden. En wie bepaalt eigenlijk wat leerlingen moeten leren — is dat de overheid, de docent of de arbeidsmarkt? Deze vragen staan centraal in de bijdragen in deze bundel. Curriculumvernieuwing wordt gezien als een permanente strijd tussen betrokkenen, zoals overheid, maatschappelijke groeperingen, ouders, docenten en leerlingen. Het gaat daarbij om de zeggenschap over inhoud en vorm van het leren op school. Onderwijssociologen en andere onderwijswetenschappers laten in dit boek, op basis van hun onderzoek. zien hoe het onderwijs momenteel wordt vernieuwd, welke discussies in de diverse sectoren worden gevoerd en welke praktijken zich ontwikkelen. Naast zeven bijdragen over het Nederlandse onderwijs, wordt de strijd om het curriculum in een internationaal perspectief geplaatst en is er aandacht voor ontwikkelingen in het Vlaams onderwijs. De Nederlandse bijdragen richten zich op onderwerpen als: de mogelijkheden die een grotere autonomie voor scholen biedt voor een schoolspecifieke invulling van het curriculum, de opmars van het competentiegericht opleiden, de wenselijkheid van het onderwijzen van abstracte normen in het onderwijs, het realiseren van een brede ontplooiing in het beroepsonderwijs, de opvattingen van docenten over de invoering van het studiehuis en de wijze waarop docenten de opeenvolgende vernieuwingen ondergaan en er een eigen invulling aan proberen te geven. Met deze onderwijssociologische perspectieven op het curriculum willen de auteurs een bijdrage leveren aan een meer open discussie over wat leerlingen moeten leren, hoe leren vorm kan krijgen en wie bepaalt wat er wordt onderwezen.
Prijs
€ 22,85
Bekijk boek


Andere populaire boeken van B. Bosman
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (1)
€ 14,95
Tweedehands (1)
€ 8,49
Nieuw (2)
vanaf € 10,90
Tweedehands (0)
Nieuw (1)
€ 21,83
Tweedehands (1)
€ 24,00