> > > > > reclame-in-indi-de-opkomst-van-de-moderne-reclame-in-nederlandsindi-19001942

Brattinga, Maartje, - Reclame In Indi? - De Opkomst Van De Moderne Reclame In Nederlands-indi? 1900-1942

Het boek Reclame In Indi? - De Opkomst Van De Moderne Reclame In Nederlands-indi? 1900-1942 van de auteur Brattinga, Maartje, is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Reclame In Indi? - De Opkomst Van De Moderne Reclame In Nederlands-indi? 1900-1942" is tweedehands te koop vanaf € 17,50 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 17,50 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789080648203
   
Soort boek
Hardcover


<p>Reclame in Indi? (samengesteld door Maartje Brattinga)<br /><br />De opkomst van de moderne reclame in Nederlands-Indi? 1900-1942<br /><br />Aan de hand van een rijke verzameling affiches, advertenties en reclameplaten schetst Maartje Brattinga in Reclame in Indi? de geschiedenis van de reclame in Nederlands-Indi?. Het laat zien hoe de kolonie in de eerste decennia van de twintigste eeuw moderniseert en er een volwassen reclamebranche ontstaat die niet veel onderdoet voor die in het moederland. De sector groeit explosief, het straatbeeld verandert drastisch en reclame duikt overal op: in hotels, het openbaar vervoer en zelfs in zwembaden.</p> <p>Producten van Verkade, Philips, Droste, General Motors en Van Nelle vinden gretig aftrek en worden in het Nederlands, Maleis en Engels aan de man gebracht. Ook rederijen (de Rotterdamsche Lloyd, de Koninklijke Paketvaart Maatschappij en de Stoomvaart Maatschappij Nederland), vliegtuigmaatschappijen KLM en de Indische KNILM en toeristenbureaus maken volop reclame.</p> <p>De reclamemakers richten zich op verschillende Indische consumenten: de rijke kolonialen, de moeilijk toegankelijke Chinezen en de veelal analfabete inlandse bevolking. Het boek analyseert hoe ze de reclames op deze doelgroepen toesnijden en daarbij rekening houden met religie en specifieke gewoontes. Reclametekenaars en -ontwerpers gebruiken sc?nes uit het dagelijks leven, vinden inspiratie in de Indische cultuur en er ontstaat zelfs een op batik ge?nspireerde stijl. Kortom, een verrassend boek over de tot nu tot nauwelijks bekende, unieke en veelzijdige reclame in de Indische samenleving.</p>
Prijs
€ 17,50
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Brattinga, Maartje,
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 23,50
In Sloot En Plas

ISBN: 9789059776173


Bekijk boek

Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 129,95