> > > > > intelligentie-en-schoolaanpassing-bij-orientaalse-immigrantenkinderen-in-israel

Saul Carol Sohlberg - Intelligentie En Schoolaanpassing Bij Oriëntaalse Immigrantenkinderen In Israël

Het boek Intelligentie En Schoolaanpassing Bij Oriëntaalse Immigrantenkinderen In Israël van de auteur Saul Carol Sohlberg is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Intelligentie En Schoolaanpassing Bij Oriëntaalse Immigrantenkinderen In Israël" is tweedehands te koop vanaf € 19,90 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 19,90 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023201212
   
Soort boek
Hardcover


<p> Dit boek houdt zich bezig met een literatuurstudie en een<br />exploratief veldonderzoek rond de psychologische en<br />matschappelijke problematiek van de culturele depri-<br />vatie. De term culturele deprivatie - 'cultural de-<br />privation' in de Engelstalige literatuur heeft betrekking<br />op de situatie van kinderen uit de lagere sociale milieus,<br />die in velerlei opzicht een minderheidspositie innemen<br />en gehandicapt kunnen worden in de ontplooiing van hun<br />intellectuele mogelijkheden. Vooral in de Verenigde<br />Staten doch ook in een land als Engeland wordt grote<br />aandacht geschonken aan deze problematiek. In Israël<br />blijken bepaalde categorieën van immigrantenkinderen<br />uit de Afro-Aziatische landen tot deze bevolking gerekend<br />te kunnen worden. Ondanks de diepgaande verschillen<br />tussen de constellatie in elk van deze landen, blijkt er<br />toch in psychologisch opzicht vaak een opmerkelijke mate<br />van overeenkomst te bestaan in de wijze waarop deze<br />problematiek zich in elk van deze landen manifesteert.<br />De literatuurstudie omvat een gedetailleerde bespreking<br />van de gegevens van het psychologische en ontwikkelings-<br />psychologische onderzoek naar het gedrag van 'culturally<br />deprived children' in verschillende landen. Bij de<br />uitvoerige weergave van de Israëlische literatuur op dit<br />gebied blijkt er een grote mate van overeenkomst te<br />bestaan met de researchgegevens van onderzoekers in de<br />Verenigde Staten en West-Europa. Aparte hoofdstukken<br />worden gewijd aan bepaalde implicaties van de culturele<br />deprivatie problematiek voor de theorie en praktijk van<br />het intelligentieonderzoek en de interpretatie van het<br />IQ en aan het vraagstuk van het compenserende onderwijs<br />in de Verenigde Staten en Israë.<br />Tevens wordt verslag uitgebracht van een exploratief<br />veldonderzoek bij twee groepen van oriëntaalse immi-<br />grantenkinderen die deelnamen aan een compenserend<br />onderwijsproject in het Israëlische kinderdorp Ramat<br />Hadassah.<br />In een samenvattend hoofdstuk wordt nader ingegaan op<br />een aantal maatschappelijke consequenties van de hier<br />besproken problematiek. </p>
Prijs
€ 19,90
Bekijk boek