ISBN: 9789461052339
Bekijk boek
Het boek Van Pand Naar Klant van de auteur C. Dirkx is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Van Pand Naar Klant" is tweedehands te koop vanaf € 15,99 bij Bol.com.
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789066654884
Soort boek
Paperback De geschiedenis van negentig jaar volkshuisvesting in Etten-Leur laat grote veranderingen zien. Werd de arbeider voor de Tweede Wereldoorlog in zijn nieuwe huurwoning nog door woonopzichters begeleid, tegenwoordig heeft Woonstichting Etten-Leur te maken met een mondige klant die zijn behoeften duidelijk weet te formuleren. De woningvereniging waar de geschiedenis van de sociale woningbouw in Etten-Leur mee begon, heeft zich ontwikkeld tot een moderne, particuliere woonstichting. Naast sociaal verhuurder is zij sociaal ondernemer geworden, en van een productgerichte organisatie heeft zij zich weten om te vormen tot een servicegerichte organisatie die de klant centraal stelt. Meer dan eens biedt Woonstichting Etten-Leur haar klanten niet alleen huisvesting, maar wooncomfort in de breedste zin van het woord.<br /><br />De auteurs schetsen een beeld van negentig jaar volkshuisvesting in Etten-Leur. De bewoner van Etten-Leur zal daarin zijn stad herkennen. Bovenal brengen zij de transitie van Woonstichting Etten-Leur van een productgerichte naar een servicegerichte organisatie gestructureerd in kaart. Hoe stel je als woningcorporatie de klant daadwerkelijk centraal? Welke verandering in de organisatiestructuur brengt dat met zich mee? En hoe kan die omslag effectief worden gemaakt? In dat proces spelen de medewerkers een cruciale rol, zo tonen de auteurs aan door te beschrijven welke stappen in het veranderingsproces zijn doorlopen. Voor corporaties die een soortgelijke ontwikkeling doormaken kan deze case als voorbeeld dienen. De lezer die klant is van Woonstichting Etten-Leur biedt dit boek inzicht in de achterliggende filosofie van de manier waarop de corporatie met hem of haar wil omgaan.
|
Prijs
€ 15,99 |
Bekijk boek |