> > > > > zinnig-ondernemen

Van Diest - Zinnig Ondernemen

Het boek Zinnig Ondernemen van de auteur Van Diest is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Zinnig Ondernemen" is tweedehands te koop vanaf € 21,95 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 21,95 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023233237
   
Soort boek
Paperback


De auteur geeft een (cultuur)filosofische analyse van hedendaagse managementliteratuur en organisatietheorieën. De overheersing van het technische denken in de moderne cultuur wordt aan de kaak gesteld. Vervolgens wijst hij op wegen die tot een zinvol alternatief kunnen leiden. Beargumenteerd wordt dat reflexief handelen (het vermogen tot nadenken over zin, tot creativiteit en persoonlijk contact) belangrijker wordt voor het voortbestaan van een onderneming dan de inzet van klassieke kapitaalgoederen als grondstoffen en machinerie. Gevolg hiervan is dat medewerkers maar ook klanten in toenemende mate invloed krijgen op de aard en continuïteit van een onderneming. Het boek is geschikt voor degenen die zich in de cultuurfilosofische achtergronden van hedendaagse organisaties willen verdiepen en zoeken naar nieuwe wegen. Onder andere de volgende onderwerpen komen, in dit boek aan de orde: Overzicht van geschiedenis van de organisatietheorie State of the art van de hedendaagse managementliteratuur Kritiek op de moderniteit en de autonomiegedachte Het handelingsbegrip van Hannah Arendt als aanzet tot een alternatief van de moderniteit Grondelementen voor een nieuw begrip van organisaties De continuïteit van ondernemingen als vraagstuk van 'zinnig' handelen. 'Een interessante poging om gedachten uit de grote filosofische traditie te verbinden met actuele bedrijfseconomische vragen' Ludwig Heyde, hoogleraar aan de faculteit der Wijsbegeerte van de Katholieke Universiteit Nijmegen. 'Nu het postmodernisme over zijn hoogtepunt heen lijkt te zijn, neemt gelukkig de belangstelling voor zingevingvraagstukken weer toe, ook in het bedrijfsleven. Van Diest is er in geslaagd om vanuit verschillende waardenperspectieven helder aan te geven hoe het betekenis geven aan het handelen in en van organisaties begrepen kan worden' Mathieu Weggeman, hoogleraar aan de faculteit Technology Management van de Technische Universiteit Eindhoven.
Prijs
€ 21,95
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Van Diest
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 44,50
Nieuw (1)
€ 15,99
Tweedehands (0)
Mest

ISBN: 9789070157623


Bekijk boek

Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 12,50