|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Hardcover
Communicatie heeft een belangrijke functie in de waardeketen van organisaties. De voortschrijdende globalisering, de nieuwe digitale communicatiemogelijkheden en de roep om steeds grotere transparantie noodzaakt organisaties in toenemende mate aandacht te besteden aan hun communicatiefunctie.<br /><br />Communicatie wordt steeds meer een kritische succesfactor voor organisaties. De eisen aan de communicatie worden vrijwel elk jaar hoger. Een organisatie die de communicatie niet op orde heeft, verspeelt de gunst van het publiek en daarmee de legitimering van haar eigen bestaan.<br /><br />Het managen van communicatie is niet alleen een specialistische functie maar vergt een integrale benadering vanuit het management van de organisatie. Dit betekent dat elke manager op de hoogte moet zijn van de bijdrage die communicatie kan leveren aan het functioneren van organisaties.<br /><br />In bedrijfskundige opleidingen vormt communicatie een steeds belangrijker onderdeel van de studie. Hoe eerder en hoe beter managers kennis maken met het belang van een strategisch goed vormgegeven communicatiebeleid en de voordelen die het een organisatie kan opleveren, hoe beter die managers later in hun functioneren de communicatiefunctie op haar waarde weet te beoordelen.<br /><br />Dit boek is geschreven vanuit het perspectief van de manager en de bedrijfskundige die zicht willen krijgen op dan wel inzicht moeten hebben in het functioneren van de communicatiefunctie. Het boek is daarmee bij uitstek geschikt om te gebruiken in opleidingen voor bedrijfskundigen.<br />
|
Prijs
€ 6,45
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Bedrijfscommunicatie voor de manager is geschreven voor managers en bedrijfskundigen die te maken hebben met de communicatie van een organisatie. Maar ook de managers van communicatie zelf kunnen met dit boek vanwege de strategische benadering hun kennis en inzichten verruimen. De auteurs belichten uitvoerig wat en hoe communicatie kan bijdragen aan het functioneren van een organisatie.<br />Het vakgebied communicatie is ink in beweging. Dit boek plaatst deze ontwikkelingen in een strategisch perspectief: wat van al die ontwikkelingen hoort nu waar? Het boek bouwt voort op een bestaande en gewaardeerde body of knowledge maar verbindt die met alle hedendaagse ontwikkelingen op dit vakgebied. Zo zijn twee hoofdstukken toegevoegd: Merkenmanagement en Contentmanagement, die tezamen met de hoofdstukken Reputatiemanagement, Relatiemanagement en Issuemanagement een belangrijk fundament leggen voor de strategische benadering van communicatie in organisaties vanuit de dynamische wereld van vandaag de dag. Deze thema's verdienen ruime aandacht, omdat brede kennis hierover onmisbaar is voor een moderne, effectieve communicatiestrategie. Het boek leent zich hierdoor uitstekend als studieboek<br />bij opleidingen in (bedrijfs)communicatie en communicatiemanagement.<br />Het boek bestaat uit vier delen. In deel I beschrijven de auteurs de fundamenten van wat communicatie inhoudt: hoe is communicatie te herkennen en te hanteren? Deel II behandelt strategisch communicatiemanagement: vijf soorten management waarmee vanuit elke benadering die binnen een organisatie gekozen wordt, de communicatiefunctie is vorm te geven. In deel III komt de communicatie met verschillende stakeholders aan de orde waaronder het eigen personeel, de klant, de pers en inuencers, en de omgeving. In deel IV staan de beroepsmatige activiteiten van een communicatieprofessional centraal.<br />Managers en bedrijfskundigen hebben met deze editie het complete boek over bedrijfscommunicatie en communicatiemanagement in handen. Alle facetten van communicatie komen aan bod.<br />Cases uit de praktijk brengen de theorie tot leven en met vragen en opdrachten kan de lezer zijn begrip toetsen.
|
Prijs
€ 9,95
|
Bekijk boek
|