ISBN: 9789051178883
Bekijk boek
Het boek Ondernemingsplan 414 Cursistenboek van de auteur Duvalois is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Ondernemingsplan 414 Cursistenboek" is tweedehands te koop vanaf € 8,50 bij Bol.com.
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789051179798
Soort boek
Paperback Dit ondernemingsplan heeft betrekking op deelkwalificatie 414 'Ondernemingsplan' van de opleiding detailhandel. De deelkwalificatie 414 'Ondernemingsplan' kent de volgende eindterm: 'De cursist kan een ondernemingsplan opstellen.'<br /><br />Deze eindterm biedt het onderwijs niet veel houvast want aan welke eisen moet zo'n plan nu voldoen? Verschillende instanties in ons land houden zich bezig met het ondernemingsplan, ieder op zijn eigen terrein. Dit boek is ontwikkeld om voor het bve-onderwijs een standaard neer te zetten.<br /><br />In dit boek komen de volgende modules geïntegreerd aan de orde:<br />Marketingplan<br />Financieringsplan.<br /><br />Alle bij deze modules behorende onderdelen zullen in dit plan worden behandeld. Dit houdt in dat het plan leergebiedoverstijgend van opzet is. Dit boek kan gezien worden als een handleiding voor het opzetten van een ondernemingsplan. In logische volgorde worden de onderwerpen die van belang zijn behandeld. Er wordt van uitgegaan dat alle leerstof die tijdens de opleiding is aangeboden ook wordt beheerst.<br /><br />Het boek is opgebouwd uit zeven delen. Dit zijn het marketingplan, communicatieplan, personeelsplan en financieringsplan. Elk deel bevat naast de opdrachten praktische tips om de benodigde gegevens te verkrijgen. Verder worden er voorstellen gedaan voor het uitwerken van de verschillende opdrachten. Na het bespreken van de (deel)plannen wordt aandacht besteed aan het Engelstalig ondernemingsplan (deel 5) en de presentatie en beoordeling die verbonden is aan het schrijven van het ondernemingsplan detailhandel.<br /><br />In deel één, het marketingplan, wordt aandacht besteed aan:<br />wie is de ondernemer?<br />wat voor onderneming wil je starten (branche, assortiment en doelgroep)?<br />waar wil je de onderneming gaan vestigen (vestigingsplaatsonderzoek)?<br />welke informatie heb je nodig?<br />waar haal je die informatie vandaan?<br />wie worden je leveranciers?<br />hoe groot wordt de onderneming (oppervlakte, mensen en middelen)?<br /><br />In het tweede deel, het communicatieplan, wordt aandacht besteed aan:<br />winkelinrichtingsplan (interieur en exterieur), Commerciële Presentatie (CP)<br />presentatieplan (presentatie en promotie)<br />verlichtingsplan<br />promotieplan
|
Prijs
€ 8,50 |
Bekijk boek |