|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
<p> Afhankelijk van het doel van een professioneel gesprek (voorlichten, onderhandelen, conflictoplossen, adviseren. etc...) gaat dit boek in op verschillende soorten gesprekken en gesprekstechnieken. Het leert de lezer tijdens het gesprek het gespreksdoel te bewaken en het gesprek zodanig te sturen dat het doel maximaal gediend wordt. </p><p> Aspecten van de menselijke communicatie die daarbij aan de orde komen, zijn ondermeer communicatieleer, machtsdenken, meer en minder machtigen, conflictbronnen, voorlichtingskunde, marketing en public relations. </p><p> </p><p> Het boek is praktisch van opzet en stimuleert de lezer er in de eigen dagelijkse werksituatie mee aan de slag te gaan. </p>Professionele gesprekstechnieken is bestemd voor (aanstaande leidinggevenden en stafmedewerkers van zowel profit- als non-profitorganisaties.
|
Prijs
€ 10,50
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
<p> De amerikaanse psycholoog Gerard Egan bouwt in Deskundig hulpverlenen systematisch een beeld op<br />van de vaardigheden waar het op aan komt in het hulpverleningsproces. Vaardigheden die iedereen in meer of mindere mate bezit en van tijd tot tijd aanwendt, maar die bij uitstek tot de deskundigheid van de professionele hulpverlener behoren.<br />De auteur onderscheidt drie fasen in het hulpverleningsproces: <br />fase 1 -het identificeren en verhelderen van probleemsituaties, <br />fase 2 -het stellen van doeleinden, het ontwikkelen van een aantrekkelijker scenario en <br />fase 3 -actie, het zich bewegen in de richting van het gewenste scenario Deze fasen stellen telkens weer andere eisen aan zowel hulpverlener als hulpvrager. </p> <p> In deze grondig herziene vierde druk verdeelt Gerard Egan de drie fasen in stappen, die aan het eind van elk hoofdstuk geëvalueerd kunnen worden. Nieuw zijn ook de vele figuren waarmee het hulpverleningsmodel visueel wordt gemaakt. </p>
|
Prijs
€ 12,45
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
|
Prijs
€ 16,95
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Gerard Egan presenteert een hulpverleningsmodel middels welke cli‘nten leren problemen effectiever aan te pakken, hun mogelijkheden beter te ontwikkelen en kansen te benutten.<br />Hij onderscheidt drie fasen in het hulpverleningsproces, te weten:<br />Fase I: identificeren en verhelderen van probleemsituaties,<br />Fase II: stellen van doeleinden, het ontwikkelen van een aantrekkelijk scenario,<br />Fase III: helpen strategie‘n te ontwikkelen om doelen te bereiken.<br /><br />De auteur bespreekt de communicatievaardigheden die nodig zijn voor effectieve hulpverlening. Hij laat zien hoe cli‘nten hun doelen kunnen kiezen en vorm kunnen geven. Hij benadrukt de noodzaak van het verbinden van planning met actie en vice versa. Hij gaat daarbij in op de obstakels die actie in de weg kunnen staan en hij laat zien hoe die obstakels overwonnen kunnen worden.<br /><br />Inmiddels is dit de negende druk van het boek dat al jaren een belangrijke plaats inneemt in het hoger beroepsonderwijs. Het heeft talloze hulpverleners de weg gewezen hoe cli‘nten te leren zichzelf beter te helpen in het dagelijkse leven.
|
Prijs
€ 18,95
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
<p> Afhankelijk van het doel van een professioneel gesprek (voorlichten, onderhandelen, conflictoplossen, adviseren. etc...) gaat dit boek in op verschillende soorten gesprekken en gesprekstechnieken. Het leert de lezer tijdens het gesprek het gespreksdoel te bewaken en het gesprek zodanig te sturen dat het doel maximaal gediend wordt. </p><p> Aspecten van de menselijke communicatie die daarbij aan de orde komen, zijn ondermeer communicatieleer, machtsdenken, meer en minder machtigen, conflictbronnen, voorlichtingskunde, marketing en public relations. </p><p> </p><p> Het boek is praktisch van opzet en stimuleert de lezer er in de eigen dagelijkse werksituatie mee aan de slag te gaan. </p>Professionele gesprekstechnieken is bestemd voor (aanstaande leidinggevenden en stafmedewerkers van zowel profit- als non-profitorganisaties.
|
Prijs
€ 22,25
|
Bekijk boek
|