> > > > > hun-zien-het-verkeerd

Steven De Groot - Hun Zien Het Verkeerd

Het boek Hun Zien Het Verkeerd van de auteur Steven De Groot is 2 maal gevonden, 1 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Hun Zien Het Verkeerd" is nieuw te koop vanaf € 17,00 bij Bol.com. "Hun Zien Het Verkeerd" is tweedehands te koop vanaf € 15,70 bij Bol.com.

Nieuw (1) vanaf € 17,00 bij Bol.com Toon 1 nieuw boek
Tweedehands (1) vanaf € 15,70 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Nieuw
We hebben 1 nieuw boek gevonden
Hun Zien Het Verkeerd

Type: Paperback
ISBN: 9789463012430
Levertijd: 1

Aanbieder:
€ 17,00
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789059724105
   
Soort boek
Paperback


Wat is de rol van verhalen in organisaties? Welke verschillende werkelijkheden nemen we waar? Hoe ontdekken we veelal onbewuste patronen in organisaties? Hoe kunnen we deze patronen benutten en veranderen? In Hun zien het verkeerd reflecteert Steven de Groot op de rol van verhalen in organisaties aan de hand van zeven alledaagse situaties zoals een vergadering, een ICT-implementatie of de eeuwige ambities van de afdeling P&O. Om vervolgens stil te staan bij de mechanismen en patronen die deze verhalen teweeg brengen. <br /> <br />Om patronen te beschrijven, begrijpen, benutten en veranderen introduceert De Groot het Kritisch Realisme: een wetenschapsfilosofisch perspectief dat de verschillende werelden (zoals de onderstroom en bovenstroom) in organisaties in kaart brengt en verbindt tot de vaak onbewuste patronen die ze vormen. Door een 3D-bril kijken naar wat er gebeurt in een organisatie en daarmee de gelaagdheid van de empirische, de ‘feitelijke’ en de ‘niet-feitelijke’ werkelijkheden onderscheiden en verbinden. <br /> <br />Uniek aan dit boek is de introductie van context-mechanisme-outcome-configuraties (CMO’s), een evaluatiemethode uit de beleidswetenschappen om de verschillende werkelijkheden te identificeren in patronen en mechanismen in organisaties. Met deze methode krijg je op een praktische en effectieve manier grip op de diffuse en weerbarstige gedragingen in organisaties. <br /> <br />Steven de Groot is adviseur, onderzoeker, schrijver en ondernemer. Hij werkt als adviseur bij onderzoeks- en adviesbureau KULTIFA. Bij het IVA Instituut voor beleidsonderzoek en advies (Universiteit van Tilburg) raakte hij gefascineerd door het ontrafelen en benutten van patronen in organisaties aan de hand van CMO-configuraties. Hij schreef eerder de boeken 'Kennis in uitvoering. Werkboek kennismanagement, Presteren met professionals' en 'Schoonheid in organisaties'.
Prijs
€ 15,70
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Steven De Groot
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Pm

ISBN: 9789463011365


Bekijk boek

Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 28,00
Relatieschoonheid

ISBN: 9789081871518


Bekijk boek

Nieuw (1)
€ 22,50
Tweedehands (0)
Nieuw (1)
€ 19,95
Tweedehands (0)