ISBN: 9789059723337
Bekijk boek
Het boek Nijlpaard Onder Het Tapijt van de auteur Frank Haveman is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Nijlpaard Onder Het Tapijt" is tweedehands te koop vanaf € 15,00 bij Bol.com.
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789025416782
Soort boek
Onbekende bindwijze Mensen vegen problemen het liefst onder het tapijt. Zo ook in de merkenliteratuur, die vrijwel uitsluitend de mooie kant van merken behandelt, alsof er in die wereld niets te verstoppen valt. Maar er zijn wel degelijk merkproblemen en probleemmerken. Hoe pak je die aan? De eerste stap is het probleem een naam te geven. Het eerste deel van dit boek benoemt daarom de 12 belangrijkste typen probleemmerken, waaronder merken die 'out of touch' zijn of de tijdgeest niet meer vangen (zoals Old Spice), taboemerken, die mensen wel accepteren maar waar ze zich voor schamen (zoals Skala) en schandaalmerken, waar een luchtje aan zit dat maar moeilijk te verwijderen is (denk aan Foster Parents Plan). <br />Uiteindelijk draait het natuurlijk om de oplossingen, en daarop richt Haveman zich in het tweede deel. Een voorbeeld: Joop Doderer kon niet meer van zijn alter ego Swiebertje afkomen. Hij ging naar het buitenland en startte daar een nieuwe, serieuze toneelcarrière. Deze aanpak staat nu bekend als 'dual marketing'. Haveman heeft vooral gezocht naar eenvoudige oplossingen, omdat dit de beste zijn voor inherent complexe problemen. <br />Frank Haveman is met Jorge Labadie oprichter van merkadviesbureau 37º Celsius. Gedurende hun loopbaan adviseerden ze onder anderen Amnesty International, Imperial Tobacco, Radio 538, Foster Parents Plan, Campina International, oneMen en Procter & Gamble.
|
Prijs
€ 15,00 |
Bekijk boek |