> > > > > verkeersaansprakelijkheid-in-belgi-en-nederland

Hartlief - Verkeersaansprakelijkheid In België En Nederland

Het boek Verkeersaansprakelijkheid In België En Nederland van de auteur Hartlief is 2 maal gevonden, 0 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "Verkeersaansprakelijkheid In België En Nederland" is tweedehands te koop vanaf € 35,95 bij Bol.com.

Tweedehands (2) vanaf € 35,95 bij Bol.com Toon 2 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 2 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789050950237
   
Soort boek
Paperback


Nummer 23 in de reeks Ius Commune Europaeum<br />Ter bescherming van de ongemotoriseerde verkeersslachtoffers en ter bescherming van de passagier heeft de Belgische wetgever een vergoedingsplicht voor de WAM-verzekeraar van de bestuurder van motorrijtuigen ingesteld. Het ziet ernaar uit dat ook Nederland een bijzondere regeling zal uitvaardigen, gesteund op de objectieve aansprakelijkheid van de bezitter of houder van het motorrijtuig. Het is van belang voor de Nederlandse wetgever en praktijkjurist lessen te trekken uit de ervaringen van de Belgische rechtspraktijk.<br />Dit boek biedt daarom een kritische bespreking van de in België gerezen problemen met betrekking tot deze nieuwe regelgeving inzake vergoeding van de zwakke weggebruikers. Tegen deze achtergrond wordt het nieuwe Nederlandse wetsvoorstel, alsook zijn praktische implicaties, kritisch doorgelicht.<br />Teneinde niet alleen Belgische en Nederlandse beleidsmakers aan te spreken maar ook de praktijkjuristen uit beide landen, zijn naast de tekst van de Belgische wettelijke regeling en deze van het Nederlandse wetsvoorstel (met de Memorie van Toelichting en het advies van de Raad van State), ook de recente rechtspraak inzake de nieuwe Belgische regeling opgenomen.<br />Wat maakt deze uitgave uniek?<br />§ Voor de Nederlandse markt biedt dit boek het allereerste commentaar op het langverwachte wetsvoorstel ‘Verkeersaansprakelijkheid’ dat door de Nederlandse Minister van Justitie eind november 1997 aan de Tweede Kamer werd aangeboden.<br />§ Voor de Belgische markt geeft deze uitgave als eerste een analyse en overzicht van de toepassingsproblemen en rechtspraak met betrekking tot de nieuwe wettelijke vergoedingsplicht voor ongemotoriseerde verkeersslachtoffers en passagiers van motorrijtuigen, trein en tram in België.<br />§ De bijdragen opgenomen in dit boek zijn afkomstig van leidinggevende academici en praktijkjuristen op het vlak van verkeersaansprakelijkheid en verzekering in België, Nederland en Frankrijk.<br />Verkorte inhoudsopgave<br />§ Automatische vergoeding van schade geleden door zwakke verkeersdeelnemers: een rechtseconomische kritiek. (R. Van den Bergh)<br />§ Praktische ervaring met de Belgische schadevergoedingsregeling voor zwakke weggebruikers in de autoverzekering. (H. Claassens en C. Van Schoubroeck)<br />§ Het Nederlandse wetsvoorstel in het licht van de Belgische regeling. (N. Frenk)<br />§ De positie van de ongemotoriseerde weggebruiker in Nederland op grond van het wetsvoorstel verkeersongevallen. (P. Kottenhagen-Edzes)<br />§ De positie van bestuurder en inzittende in het Nederlandse wetsvoorstel. (T. Hartlief)<br />§ De positie van regresnemers in het wetsvoorstel verkeersaansprakelijkheid. Enkele kritische opmerkingen mede in het licht van de ontwikkelingen in België en Frankrijk. ( G. van Maanen en E. Nelissen)<br />§ Traffic liability and victim protection: lessons from ten years of experience with the ‘Loi Badinter’. (A. Tunc)<br />§ De herziening van de Nederlandse verkeersaansprakelijkheid in het licht van de Belgische en Franse regeling; aansprakelijkheid of verzekering (M. van Dam)<br />
Prijs
€ 35,95
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789050950237
   
Soort boek
Paperback


Nummer 23 in de reeks Ius Commune Europaeum<br />Ter bescherming van de ongemotoriseerde verkeersslachtoffers en ter bescherming van de passagier heeft de Belgische wetgever een vergoedingsplicht voor de WAM-verzekeraar van de bestuurder van motorrijtuigen ingesteld. Het ziet ernaar uit dat ook Nederland een bijzondere regeling zal uitvaardigen, gesteund op de objectieve aansprakelijkheid van de bezitter of houder van het motorrijtuig. Het is van belang voor de Nederlandse wetgever en praktijkjurist lessen te trekken uit de ervaringen van de Belgische rechtspraktijk.<br />Dit boek biedt daarom een kritische bespreking van de in België gerezen problemen met betrekking tot deze nieuwe regelgeving inzake vergoeding van de zwakke weggebruikers. Tegen deze achtergrond wordt het nieuwe Nederlandse wetsvoorstel, alsook zijn praktische implicaties, kritisch doorgelicht.<br />Teneinde niet alleen Belgische en Nederlandse beleidsmakers aan te spreken maar ook de praktijkjuristen uit beide landen, zijn naast de tekst van de Belgische wettelijke regeling en deze van het Nederlandse wetsvoorstel (met de Memorie van Toelichting en het advies van de Raad van State), ook de recente rechtspraak inzake de nieuwe Belgische regeling opgenomen.<br />Wat maakt deze uitgave uniek?<br />§ Voor de Nederlandse markt biedt dit boek het allereerste commentaar op het langverwachte wetsvoorstel ‘Verkeersaansprakelijkheid’ dat door de Nederlandse Minister van Justitie eind november 1997 aan de Tweede Kamer werd aangeboden.<br />§ Voor de Belgische markt geeft deze uitgave als eerste een analyse en overzicht van de toepassingsproblemen en rechtspraak met betrekking tot de nieuwe wettelijke vergoedingsplicht voor ongemotoriseerde verkeersslachtoffers en passagiers van motorrijtuigen, trein en tram in België.<br />§ De bijdragen opgenomen in dit boek zijn afkomstig van leidinggevende academici en praktijkjuristen op het vlak van verkeersaansprakelijkheid en verzekering in België, Nederland en Frankrijk.<br />Verkorte inhoudsopgave<br />§ Automatische vergoeding van schade geleden door zwakke verkeersdeelnemers: een rechtseconomische kritiek. (R. Van den Bergh)<br />§ Praktische ervaring met de Belgische schadevergoedingsregeling voor zwakke weggebruikers in de autoverzekering. (H. Claassens en C. Van Schoubroeck)<br />§ Het Nederlandse wetsvoorstel in het licht van de Belgische regeling. (N. Frenk)<br />§ De positie van de ongemotoriseerde weggebruiker in Nederland op grond van het wetsvoorstel verkeersongevallen. (P. Kottenhagen-Edzes)<br />§ De positie van bestuurder en inzittende in het Nederlandse wetsvoorstel. (T. Hartlief)<br />§ De positie van regresnemers in het wetsvoorstel verkeersaansprakelijkheid. Enkele kritische opmerkingen mede in het licht van de ontwikkelingen in België en Frankrijk. ( G. van Maanen en E. Nelissen)<br />§ Traffic liability and victim protection: lessons from ten years of experience with the ‘Loi Badinter’. (A. Tunc)<br />§ De herziening van de Nederlandse verkeersaansprakelijkheid in het licht van de Belgische en Franse regeling; aansprakelijkheid of verzekering (M. van Dam)
Prijs
€ 35,95
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Hartlief
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Ontbinding

ISBN: 9789026825774


Bekijk boek

Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 25,65
Nieuw (1)
€ 57,00
Tweedehands (0)