> > > > > overtuigende-teksten

Hans Hoeken - Overtuigende Teksten

Het boek Overtuigende Teksten van de auteur Hans Hoeken is 2 maal gevonden, 1 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Overtuigende Teksten" is nieuw te koop vanaf € 34,95 bij Bol.com. "Overtuigende Teksten" is tweedehands te koop vanaf € 47,57 bij Bol.com.

Nieuw (1) vanaf € 34,95 bij Bol.com Toon 1 nieuw boek
Tweedehands (1) vanaf € 47,57 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Nieuw
We hebben 1 nieuw boek gevonden
Overtuigende Teksten

Type: Paperback
ISBN: 9789046903292
Levertijd: 5

Aanbieder:
€ 34,95
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789046901694
   
Soort boek
Paperback


Mensen overhalen iets te doen: gezonder eten, een gebleekte spijkerbroek kopen, tien euro overmaken voor een goed doel. En niet door te dreigen met een honkbalknuppel, maar door wat je te zeggen hebt. Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? Maar ook: waarom mislukt dat vaak? <br /><br />Overtuigende teksten. Onderzoek en ontwerp gaat over het ontwerpen van documenten die gericht zijn op het overtuigen van mensen. Het boek biedt een overzicht van theorieën en empirisch onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces. De auteurs koppelen het onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Elk hoofdstuk sluit af met praktische opgaven die gericht zijn op het ontwerpen van overtuigende teksten.<br /><br />Overtuigende teksten is geschreven voor studenten communicatie- en informatiewetenschappen en opleidingen Nederlands. Daarnaast biedt het boek professionals, als tekstschrijvers of mensen die werkzaam zijn in de reclamewereld, tal van praktische inzichten. <br /><br />De auteurs van dit boek zijn verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hans Hoeken promoveerde op een proefschrift over inhoud, structuur en stijl van teksten op de vorming van attitudes. Hij is hoogleraar Persuasieve communicatie. Jos Hornikx is universitair docent. Hij is gepromoveerd op een cultuurvergelijkend onderzoek naar de overtuigingskracht van evidentietypen en doet nu onderzoek naar argumentkwaliteit en de invloed van cultuur op het overtuigingsproces. Lettica Hustinx, gepromoveerd op psycholinguïstisch onderzoek naar talige structuurmarkeerders, is universitair docent en onderzoekt de invloed van stilistische middelen, zoals levendigheid, op de overtuigingskracht van tekst. <br />
Prijs
€ 47,57
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Hans Hoeken
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 14,95