> > > > > grafisch-geluk-steendrukkerij-de-jong-co-19111994-vrijplaats-voor-ontwerpers

Bas Van Lier - Grafisch Geluk

Het boek Grafisch Geluk van de auteur Bas Van Lier is 2 maal gevonden, 0 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "Grafisch Geluk" is tweedehands te koop vanaf € 26,50 bij Bol.com.

Tweedehands (2) vanaf € 26,50 bij Bol.com Toon 2 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 2 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789070108595
   
Soort boek
Paperback


DRUKKEN ALS MENTALITEIT Steendrukkerij De Jong & Co, 1911-1994 Steendrukkerij de Jong & Co in Hilversum (1911-1994) verwierf in de jaren vijftig en zestig van de twintigste eeuw naam als ontwerpersdrukkerij. Ontwerpers als Otto Treumann, Dick Elffers, Jan Bons, Wim Crouwel en Gerard Wernars experimenteerden daar aan de persen met de offsettechniek. De hoge kwaliteitsnormen maakten het bedrijf geliefd bij tientallen ontwerpers, vooral reclame- en affiche-ontwerpers. . Met verrassende kantine-tentoonstellingen (1954-1972) en de experimentele serie Kwadraat-Bladen (1955-1974) plaatste het bedrijf zich in het middelpunt van het culturele circuit. Drukken als mentaliteit is de rijk geïllustreerde geschiedenis van een grafisch familiebedrijf dat model staat voor de ontwikkeling van (een groot deel van) de grafische industrie in Nederland in de twintigste eeuw. De drukkerij van de Friese boerenzoon Pieter Brattinga werd groot met het drukken van etiketten en verpakkingen voor onder meer P. Sluis diervoeders, winkelketen Coop, het sigarenmerk Willem II, de PTT, beschuit van Haust en limonadeflessen van brouwerij De Amstel. Daarnaast drukte de socialist Brattinga in de jaren ’20 en ’30 tientallen SDAP- en vakbondsaffiches van Albert Hahn jr., Meijer Bleekrode en Fré Cohen. Na de Tweede Wereldoorlog maakte Pieter Dirk Brattinga de drukkerij van zijn vader tot het centrum van de ontwerpwereld. De reputatie van de drukkerij hield lang stand, totdat een veranderend concurrentieveld het bedrijf in 1994 naar een faillissement dreef. Een boek vol foto’s en afbeeldingen van bijzonder grafisch werk over de rol van de steendrukkerij en de invloed die het bedrijf had op vormgevers en illustratie-kunstenaars in het hele land, waaronder Hans Bolleman, Frans Mettes, Herman Nijgh, Koen van Os, Reijn Dirksen en Cor van Velsen. Tentoonstelling Steendrukkerij De Jong & Co in Museum Hilversum, 15 oktober 2011 – 5 februari 2012.
Prijs
€ 26,50
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789070108595
   
Soort boek
Paperback


DRUKKEN ALS MENTALITEIT Steendrukkerij De Jong & Co, 1911-1994 Steendrukkerij de Jong & Co in Hilversum (1911-1994) verwierf in de jaren vijftig en zestig van de twintigste eeuw naam als ontwerpersdrukkerij. Ontwerpers als Otto Treumann, Dick Elffers, Jan Bons, Wim Crouwel en Gerard Wernars experimenteerden daar aan de persen met de offsettechniek. De hoge kwaliteitsnormen maakten het bedrijf geliefd bij tientallen ontwerpers, vooral reclame- en affiche-ontwerpers. . Met verrassende kantine-tentoonstellingen (1954-1972) en de experimentele serie Kwadraat-Bladen (1955-1974) plaatste het bedrijf zich in het middelpunt van het culturele circuit. Drukken als mentaliteit is de rijk geïllustreerde geschiedenis van een grafisch familiebedrijf dat model staat voor de ontwikkeling van (een groot deel van) de grafische industrie in Nederland in de twintigste eeuw. De drukkerij van de Friese boerenzoon Pieter Brattinga werd groot met het drukken van etiketten en verpakkingen voor onder meer P. Sluis diervoeders, winkelketen Coop, het sigarenmerk Willem II, de PTT, beschuit van Haust en limonadeflessen van brouwerij De Amstel. Daarnaast drukte de socialist Brattinga in de jaren ’20 en ’30 tientallen SDAP- en vakbondsaffiches van Albert Hahn jr., Meijer Bleekrode en Fré Cohen. Na de Tweede Wereldoorlog maakte Pieter Dirk Brattinga de drukkerij van zijn vader tot het centrum van de ontwerpwereld. De reputatie van de drukkerij hield lang stand, totdat een veranderend concurrentieveld het bedrijf in 1994 naar een faillissement dreef. Een boek vol foto’s en afbeeldingen van bijzonder grafisch werk over de rol van de steendrukkerij en de invloed die het bedrijf had op vormgevers en illustratie-kunstenaars in het hele land, waaronder Hans Bolleman, Frans Mettes, Herman Nijgh, Koen van Os, Reijn Dirksen en Cor van Velsen. Tentoonstelling Steendrukkerij De Jong & Co in Museum Hilversum, 15 oktober 2011 – 5 februari 2012.
Prijs
€ 100,00
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Bas Van Lier
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (0)
Tweedehands (3)
vanaf € 6,00
Nieuw (0)
Tweedehands (2)
vanaf € 13,90
Nieuw (1)
€ 15,90
Tweedehands (1)
€ 23,10