|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Winnaar van de GIDS-boekenprijs 2006: het beste HR boek voor de manager.<br /><br />Wie binnen een organisatie een verandering wil realiseren heeft daarbij altijd anderen nodig. In dit boek worden vijf krachten beschreven om een verandering te laten slagen: urgentie, ambitie, planning, interactie en leiderschap. Vanuit de visie dat weerstand erbij hoort, maar dat veel onnodige weerstand kan worden voorkomen. Uiteindelijk gaat het erom dat mensen zich aan de verandering verbinden.<br /><br />'Hoe krijg je ze mee?' is gebaseerd op jarenlange praktijkervaring. Er staan talloze herkenbare praktijk voorbeelden, valkuilen en mogelijkheden in, die de lezer tot nadenken stemmen over zijn eigen rol als veranderaar.<br /><br />Annemarie Mars (1968) studeerde bestuurskunde en politicologie, en werkte acht jaar bij een internationaal adviesbureau voordat ze in 2000 onder de naam for a change voor zichzelf begon. Ze heeft zich gespecialiseerd in organisaties waar professionals werken. Ze begeleidt en evalueert veranderingsprocessen en coacht en traint veranderaars.''<br />
|
Prijs
€ 26,00
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Organisatieverandering is mensenwerk. Het valt of staat met de manier waarop mensen elkaar bereiken, betrekken, overtuigen, bevragen en inspireren. Een verandering is immers pas geslaagd als mensen zich eraan kunnen verbinden, als ze de intrinsieke motivatie voelen om het gedrag te tonen dat de verandering tot leven wekt. Maar de weg naar verbinding ligt vol met valkuilen, waardoor in het gesprek over de verandering mensen niet aanhaken, afhaken of hardnekkige weerstand gaan vertonen. In Hoe krijg je ze mee? heeft Annemarie Mars haar jarenlange praktijkervaring vertaald naar vijf krachten om verbinding bij mensen te kunnen stimuleren. Voor iedereen die een stempel wil drukken op organisaties die continue in beweging zijn. In 2007 werd Hoe krijg je ze mee? door een jury van hoogleraren en top HR-managers bekroond met de Gids-prijs. In deze tweede herziene editie heeft Annemarie een decennium aan voortschrijdend inzicht verwerkt dat ze opdeed in haar permanente zoektocht naar leiderschap bij verandering. Annemarie Mars is een veranderexpert die middenin de weerbarstige veranderpraktijk staat. Met haar bedrijf For a change helpt ze organisaties met het laten slagen van veranderingen. Ze schreef ook Jongleren met loyaliteiten (2010) en Vat op verandering (2015) en ze lanceerde in 2016 de videoreeks Leiderschap in vloeibare tijden. Sinds 2011 brengt ze een veelgelezen online @rtikelenreeks uit.
|
Prijs
€ 49,28
|
Bekijk boek
|