> > > > > alles-in-hem

John F. Macarthur Jr - Alles In Hem

Het boek Alles In Hem van de auteur John F. Macarthur Jr is 2 maal gevonden, 0 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "Alles In Hem" is tweedehands te koop vanaf € 10,00 bij Bol.com.

Tweedehands (2) vanaf € 10,00 bij Bol.com Toon 2 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 2 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789491382031
   
Soort boek
Bindwijze overig


De auteur wijst in dit boek op het feit dat christenen veel rijker zijn, veel meer bezitten, dan ze vaak denken. In Jezus Christus bezitten gelovigen een volheid van genade. Tegenwoordig is er vaak een verlangen naar meer. Christus plus filosofie; Christus plus de wet; Christus plus goede werken; Christus plus mystiek; Christus plus ascese. Terwijl de Bijbel zegt: Christus alleen! In het Woord van God vinden we alles voor leer en leven. Wie Hem aanbidt in Geest en waarheid, zal ontdekken dat Hij genoeg is onder alle omstandigheden.<br /><br />De tegenwoordig zo gangbare uitdrukking ‘christelijke psychologie’ is een onding. Psychologie in de moderne betekenis van het woord staat al lang niet meer voor de bestudering van de ziel, maar voor een bonte verzameling therapieën die ten diepste allemaal humanistisch zijn. Het is onmogelijk de vooronderstelling en de meeste theorieën van de moderne psychologie te integreren in de christelijke waarheid. Bovendien, door de invloed van de moderne psychologie op de leer van de kerk vervaagt het onderscheid tussen gedragsverandering en heiliging.<br />De weg naar heelwording is de weg van geestelijke heiliging. Waarom zouden we ons afwenden van onze Wonderbare Raadsman, de bron van levend water, en ons heil verwachten van de sensuele wijsheid van deze wereld en het troebele water van het behaviorisme? Dat is toch de dwaasheid ten top?<br />Onze Heere Jezus Christus ging op volmaakte wijze om met elke verzoeking, verdrukking en traumatische ervaring die Hem trof. Wat Hij meemaakte, was erger dan wat enig mens ooit overkomen kan. Het moet daarom duidelijk zijn dat we de volmaakte overwinning over alle problemen alleen van Hem kunnen verwachten. Naarmate we worden veranderd naar Zijn beeld, zullen we ze te boven komen. Geen enkele zielzorger kan de mensen verder helpen dan het geestelijke niveau waarop hij zelf is. De hoogste kwalificatie voor een ware psycholoog is dus: gelijkvormigheid aan het beeld van Christus.<br />De echte christelijke psycholoog verricht zielszorg in het krachtenveld van Woord en Geest. Hij begeeft zich niet op het glibberige terrein van de gedragsverandering. Waarom zou een gelovige kiezen voor gedragsverandering wanneer hij beschikt over de middelen tot geestelijke transformatie? Dat is net zo dwaas als een chirurg die beschikt over hoogwaardige instrumenten maar gebruik maakt van een broodmes. De meest deskundige pastor is degene die de ander heel zorgvuldig, biddend en trouw meeneemt op de weg van goddelijke heiliging waardoor die ander meer en meer gaat lijken op het beeld van Jezus Christus.
Prijs
€ 10,00
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789063180706
   
Soort boek
Bindwijze overig
Prijs
€ 16,99
Bekijk boek


Andere populaire boeken van John F. Macarthur Jr
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (1)
€ 12,95
Tweedehands (1)
€ 14,95
Found: God's Peace

ISBN: 9780781412766


Bekijk boek

Nieuw (1)
€ 6,99
Tweedehands (0)
Nieuw (1)
€ 24,99
Tweedehands (0)