ISBN: 9789462903647
Bekijk boek
Het boek Politiewetenschap 64 - Politie En Sociale Media van de auteur A.M. Meijer is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Politiewetenschap 64 - Politie En Sociale Media" is tweedehands te koop vanaf € 12,95 bij Bol.com.
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789035246652
Soort boek
Paperback Politie & sociale media<br />De reeks Politiewetenschap is een uitgave van het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een zelfstandig<br />onderdeel van de Politieacademie. Politie & Wetenschap beoogt een stimulans te geven aan zowel de (weten schap -<br />pelijke) kennisontwikkeling op het gebied van politie en veiligheid als de daadwerkelijke benutting daarvan in<br />praktijk, beleid en opleiding. Publicaties in de reeks Politiewetenschap betreffen in het algemeen studies met een<br />meer theoretisch, verkennend of beschouwend karakter.<br />Het gebruik van sociale media zoals Twitter en YouTube stijgt explosief en deze groei is niet onopgemerkt<br />gebleven in de politiewereld. Alle politiekorpsen maken inmiddels gebruik van de mogelijkheden snel en goedkoop<br />met grote aantallen burgers te communiceren. Het enthousiasme over sociale media is groot - al zijn er<br />natuurlijk ook sceptici - maar systematische kennis erover ontbreekt. Dit boek reflecteert op de waarde van<br />sociale media voor de politie. Het biedt een systematisch overzicht van het huidige gebruik door de politie<br />in Nederland en vergelijkt dit met praktijken in Noord-Amerika. Daarnaast wordt geanalyseerd wat het<br />gebruik van sociale media nu echt oplevert voor opsporing en buurtveiligheid.<br />Het boek toont aan dat het gebruik van sociale media niet leidt tot spectaculaire winsten in termen van<br />effectiviteit en vertrouwen in de politie. Tegelijkertijd zijn er wel veel aanwijzingen dat er allerlei kleine<br />voordelen worden geboekt tegen lage kosten. Het boek geeft aanbevelingen om de voordelen van het gebruik<br />van sociale media uit te bouwen. Deze aanbevelingen betreffen het gebruik van de specifieke sociale media<br />(Twitter en YouTube), de algemene socialemediastrategie van de politie en de bijpassende innovatiestrategie.<br />Deze publicatie is in de eerste plaats geschreven voor diegenen die het beleid van de politie op het gebied<br />van sociale media ontwikkelen en ondersteunen. Ze laat de complexiteit van sociale media zien, maar geeft<br />ook concrete handreikingen voor een mogelijke omgang hiermee. Verder is dit onderzoek van belang voor<br />degenen die verantwoordelijk zijn voor het innovatievermogen van de politie. Het laat zien welke nieuwe<br />interactiepatronen er ontstaan en ook hoe de politie een innovatieve organisatie kan blijven. Ten slotte is<br />deze publicatie relevant voor wetenschappers met interesse in sociale media of de politie. Voor alle lezers<br />biedt dit boek een grondige analyse van nieuwe sociale mediapraktijken en een reflectie op de betekenis<br />
|
Prijs
€ 12,95 |
Bekijk boek |