Het boek Ondernemingssucces van de auteur Andy Mosman is 4 maal gevonden, 0 maal nieuw en 4 maal tweedehands. "Ondernemingssucces" is tweedehands te koop vanaf € 10,85 bij Bol.com.
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789013007374
Soort boek
Hardcover |
Prijs
€ 10,85 |
Bekijk boek | |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789013031867
Soort boek
Hardcover ''Wat maakt een onderneming tot een succes? Sommige ondernemingen lijken meer dan andere in staat om op een authentieke manier hun eigen toekomst te creëren. Deze 'industry shapers' spelen het klaar om continu te veranderen, zonder zichzelf daarbij te verliezen. Andy Mosmans ondernam voor dit boek een zoektocht naar de onderliggende drivers van ondernemingssucces. Hij interviewde 37 bestuurders en commissarissen van 's lands meest bewonderde ondernemingen. In het boek worden deze ondernemingen ook wel 'legendaries' genoemd. <br /> <br />Andy Mosmans onderscheidt in Ondernemingssucces'''' drie soorten ondernemingen:<br />1) legendaries that make things happen<br />2) laggards that watch things happen<br />3) losers that wonder what happened<br /> <br />Legendaries onderscheiden zich in essentie op drie manieren van de overige ondernemingen. Ze beschikken over een bovengemiddeld gevoel van identiteit. Ze bezitten een sterk ontwikkeld vermogen tot innovatie. En ze worden bestuurd door leiders die de dans tussen identiteit en innovatie in goede banen leiden. <br /> <br />In ''''Ondernemingssucces'''' is zowel theoretisch als praktisch uitgebreid aandacht voor de onderwerpen identiteit, innovatie en leiderschap.''
|
Prijs
€ 16,25 |
Bekijk boek | |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789013052176
Soort boek
Hardcover Wat maakt een onderneming tot een succes? <br />En wat maakt (nieuwe) ondernemers succesvol? <p> Sommige ondernemingen lijken meer dan andere in staat om op een authentieke manier hun eigen toekomst te creeren. Deze 'industry shapers' spelen het klaar om continu te veranderen, zonder zichzelf daarbij te verliezen. <br />Andy Mosmans ondernam voor dit boek een zoektocht naar de onderliggende drivers van ondernemingssucces. Hij interviewde ruim 40 bestuurders en commissarissen van 's lands meest bewonderde ondernemingen, in het boek ook wel 'legendaries' genoemd. <br />In 'Ondernemingssucces' is zowel theoretisch als praktisch uitgebreid aandacht voor de onderwerpen <b>identiteit, innovatie en leiderschap</b>. <br />In deze nieuwe, uitgebreide editie besteedt Andy Mosmans daarnaast op grond van enkele nieuwe interviews ook aandacht aan de drivers van succes van nieuwe ondernemingen en hun ondernemende scheppers. De cases zijn waar nodig aangepast aan de ontwikkelingen sinds 2005. </p>
|
Prijs
€ 19,95 |
Bekijk boek | |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789491560347
Soort boek
Paperback Ondernemingssucces!<br />Hoe ondernemers en organisaties hun eigen toekomst creëren<br />Wat maakt een onderneming tot een succes? En wat maakt (nieuwe) ondernemers succesvol?<br />Sommige ondernemingen lijken meer dan andere in staat om op een authentieke manier hun eigen toekomst te creëren. Deze 'industry shapers' spelen het klaar om continu te veranderen, zonder zichzelf daarbij te verliezen. Andy Mosmans ondernam voor dit boek een zoektocht naar de onderliggende drivers van ondernemingssucces. Hij interviewde ruim 40 bestuurders en commissarissen van 's lands meest bewonderde ondernemingen, in het boek ook wel 'legendaries'<br />genoemd.<br />Andy Mosmans onderscheidt in 'Ondernemingssucces' namelijk drie soorten ondernemingen:<br />- 'legendaries that make things happen';<br />- 'laggards that watch things happen';<br />- 'losers that wonder what happened'.<br />'Legendaries' onderscheiden zich in essentie op drie manieren van de overige ondernemingen.<br />Ze beschikken over een bovengemiddeld gevoel van identiteit. Ze bezitten een sterk ontwikkeld vermogen tot innovatie. En ze worden bestuurd door leiders die de dans tussen identiteit en innovatie in goede banen leiden. In 'Ondernemingssucces' is zowel theoretisch als praktisch uitgebreid aandacht voor de onderwerpen identiteit, innovatie en leiderschap. In deze nieuwe, uitgebreide editie besteedt Andy Mosmans daarnaast op grond van enkele nieuwe interviews ook aandacht aan de drivers van succes van nieuwe ondernemingen en hun ondernemende scheppers. De cases zijn waar nodig aangepast aan de ontwikkelingen sinds 2005. Wessel Ganzevoort vernieuwde zijn voorwoord.<br />'Ondernemingssucces' is mede tot stand gekomen op basis van visie-interviews met onder andere:<br />Peter Bakker, ceo TNT | Dick Boer, ceo Albert Heijn en bestuurslid Ahold | Antony Burgmans, (ex-)ceo Unilever | Gerlach Cerfontaine, ceo Schiphol Group | Raymond Cloosterman, ceo Rituals | Floris Deckers, ceo Van Lanschot | Peter Elverding, (ex-)ceo DSM | Jacob Gelt Dekker, entrepreneur en filantroop | Ludo van Halderen, ceo Nuon | Sjoerd van Keulen, ceo SNS Reaal | Ewald Kist, (ex-)ceo ING Groep | Gerard Kleisterlee, ceo Philips | John de Mol, (ex-)ceo Endemol | George Möller, ceo van Robeco | Ben Noteboom, ceo Randstad | Guy Demuynck, ceo Kroymans | Alexander Ribbink, (ex-)coo TomTom | Anton van Rossum, (ex-)ceo Fortis | Ad Scheepbouwer, ceo KPN | Jeroen van der Veer, ceo Shell | Karel Vuursteen, (ex-)ceo Heineken | Guido vanWoerkom, hoofddirecteur ANWB<br />'U en ik en iedereen verlangt naar het ultieme kookboek waarin staat hoe we succes in ondernemen kunnen bereiken. Dat kookboek is nog niet geschreven, maar Andy Mosmans vertelt wel heel veel over ingrediënten en bereidingswijzen.We weten heel veel meer dan een halve eeuw geleden en we worden daarin geholpen door boeken zoals deze.'<br />Wessel Ganzevoort, hoogleraar Organsiatiedynamiek en -Innovatie, Universiteit van Amsterdam.
|
Prijs
€ 20,95 |
Bekijk boek |