ISBN: 9781848442108
Bekijk boek
Het boek Management Van Partnerships van de auteur Bart Nooteboom is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Management Van Partnerships" is tweedehands te koop vanaf € 13,95 bij Bol.com.
We hebben Management Van Partnerships ook gevonden geschreven door andere auteurs:
![]() |
Management Van Partnerships |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789052612416
Soort boek
Paperback Snelle technologische innovaties, toenemende concurrentie en mondialisering van de economie dwingen bedrijven zich te concentreren op zaken waar ze echt goed in zijn. Daarnaast zijn strategische allianties noodzakelijk om de eigen competenties aan te vullen, kosten en risico's te delen en snel toe te kunnen treden tot lokale markten en distributiekanalen.<br /><br />Strategische allianties kunnen betrekking hebben op samenwerking tussen uitbesteders en toeleveranciers, maar ook op bedrijven die concurrenten van elkaar zijn. Welke vorm van samenwerking de beste is (fusie of overname, licenties, joint ventures of lossere vormen van samenwerking), is afhankelijk van doelstellingen en omstandigheden.<br /><br />Dit boek bespreekt strategische vraagstukken van afstemming en afhankelijkheid tussen samenwerkende bedrijven, waarbij een afweging wordt gemaakt van de posities van beide partijen, om te komen tot een goed beheer van de relatie. Bart Nooteboom maakt hierbij gebruik van moderne theorieën over de onderneming, zoals de resource/competencebenadering en de transactiekostentheorie.<br /><br />Prof. dr. B. Nooteboom is verbonden aan de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.<br /><br /> W,<br />iA<br />W-á
|
Prijs
€ 13,95 |
Bekijk boek |