> > > > > interculturele-communicatie

Carlos Nunez - Interculturele Communicatie

Het boek Interculturele Communicatie van de auteur Carlos Nunez is 4 maal gevonden, 1 maal nieuw en 3 maal tweedehands. "Interculturele Communicatie" is nieuw te koop vanaf € 29,00 bij Bol.com. "Interculturele Communicatie" is tweedehands te koop vanaf € 9,99 bij Bol.com.

Nieuw (1) vanaf € 29,00 bij Bol.com Toon 1 nieuw boek
Tweedehands (3) vanaf € 9,99 bij Bol.com Toon 3 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.

Andere auteurs

We hebben Interculturele Communicatie ook gevonden geschreven door andere auteurs:

Interculturele Communicatie
Interculturele Communicatie

Nieuw
We hebben 1 nieuw boek gevonden
Interculturele Communicatie

Type: Paperback
ISBN: 9789023255536
Levertijd: 2

Aanbieder:
€ 29,00
Tweedehands
We hebben 3 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023246190
   
Soort boek
Paperback


"In een dynamische Nederlandse samenleving, rijk aan diversiteit, is het een winst voor studenten om interculturele competenties te ontplooien voor hun toekomstige beroep. Daarnaast is interculturele communicatie een voordeel om effectief te werken en studeren in het buitenland. Internationalisering staat hoog op de agenda’s van HBO’s en universiteiten in Nederland en over de hele wereld. Jaarlijks volgen duizenden studenten een deel van hun studie aan een buitenlandse universiteit, of volgen een internationale stage in het buitenland. Hoe zit het met cultuurschok en terugkeerschok bij een internationale verhuizing?<br /><br />In deze nieuwe druk van ‘Interculturele communicatie’ maken studenten kennis met andere culturen maar ook met het uitzonderlijke van hun eigen cultuur – iets dat zo vanzelfsprekend is, dat het nauwelijks opvalt. Culturen worden onder de loep genomen aan de hand van helder geformuleerde en geïllustreerde voorbeelden. Zo komen onder andere de zes basiswaarden van Hall, van Kluckhohn, de dimensies van Hofstede, inclusief de ‘nieuwe 6e dimensie’ en het interculturele inlevingsvermogen van Bennett aan bod.<br />De student wordt in deze nieuwe druk door middel van nog meer oefeningen, rollenspelen, casussen en heldere voorbeelden gemotiveerd om effectief te leren communiceren met mensen uit andere culturen. En om diversiteit te herkennen als bron van innovatie en nieuwe kansen.<br /><br />'Interculturele communicatie' is onmisbaar voor het ontplooien van interculturele sensitiviteit. Je bent intercultureel sensitief als je in staat bent om naar een andere cultuur te kijken. Niet alleen vanuit je eigen referentiekader maar ook vanuit het referentiekader van de ander. Met respect. En je verplaatst je in die ander, niet alleen in gedachten maar ook daadwerkelijk in gedrag.<br /><br /><b>Over de auteurs</b><br />De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn gevestigd als zelfstandig trainer, coach en consultant. Tevens zijn zij als docent verbonden aan verschillende faculteiten van een aantal hogescholen en universiteiten in Nederland en Duitsland."<br />
Prijs
€ 9,99
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023243632
   
Soort boek
Paperback


Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele Nederlandse samenleving is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Daarnaast is interculturele communicatie noodzakelijk om effectiever te kunnen communiceren in het buitenland. Internationalisering staat hoog op de agenda's van de meeste hbo-opleidingen in Nederland. Studenten worden aangemoedigd om een jaar als uitwisselingsstudent aan een buitenlandse universiteit te studeren of om een paar maanden stage te lopen in het buitenland.<br /><br />'Interculturele communicatie' maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof motiveert hen om effectief te leren communiceren met mensen van andere culturen door middel van oefeningen, rollenspellen en casussen uit concrete werk- en leersituaties zoals in het onderwijs, in de zorg, met buitenlandse collega's en in de marketing, kortom overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen.<br /><br />Het boek geeft verder oefeningen om de student te helpen beter te communiceren met buitenlandse studenten en docenten in de uitwisselingsprogramma's en op de internationale stageplaats. Ten slotte besteedt het boek ook aandacht aan de interculturele vaardigheden die studenten nodig hebben in een eventuele loopbaan in het buitenland.<br /><br />Over de auteurs<br />De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn naast hun werkzaamheden in het Hoger Beroepsonderwijs gevestigd als zelfstandig trainer en consultant.
Prijs
€ 10,25
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023251323
   
Soort boek
Paperback


Van deze uitgave is ook een Engelse editie verkrijgbaar.<br /><br />Nieuw in de 3e herziene druk: Het hoofdstuk Culturele synergie: de 7 culturele dimensies van Trompenaars en culturele verzoening. <br /><br />Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele Nederlandse samenleving is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Daarnaast zijn interculturele vaardigheden noodzakelijk om effectiever te kunnen communiceren in het buitenland.<br /><br />Elk jaar brengen duizenden studenten een deel van hun studie door op buitenlandse universiteiten in het kader van uitwisselingsprogramma's. Docentmobiliteitsprogamma's zorgen ervoor dat buitenlandse docenten les geven in Nederlandse klassen. De klas is meer cultureel divers dan ooit tevoren.<br /><br />Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen of erg slecht of buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei.<br /><br />Interculturele communicatie maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof zorgt ervoor dat zij zich bewust worden van de eigenheid van hun cultuur, die ze meestal zo vanzelfsprekend vinden. Het helpt studenten cultuur te herkennen als een waardevolle bron. Deze nieuwe editie maakt gebruik van de culturele modellen van Hall, Kluckhohn en Hofstede, en bevat nu ook de moderne en dynamische benadering van Trompenaars: de 7 Culturele Dimensies.<br /><br />Dit compacte boek kan eenvoudig bestudeerd worden in een half semester van 7 weken. Het staat bomvol met praktische opdrachten, casussen en rollenspellen uit concrete interculturele werk- en leersituaties zoals in het onderwijs, in de zorg, met buitenlandse collega's en in de marketing, kortom overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen. In de klas, op stage, of in het beroepsveld, Interculturele Communicatie helpt studenten om intercultureel<br />vaardiger te worden.<br /><br />Over de auteurs<br />De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn naast hun werkzaamheden in het Hoger Beroepsonderwijs en op buitenlandse universiteiten gevestigd als zelfstandig trainer en consultant.<br /><br /><br />
Prijs
€ 31,32
Bekijk boek