|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Het boek Marktonderzoek behandelt de methodologie van onderzoek en is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is dit boek zeer geschikt als leidraad voor marktonderzoekers en marketingverantwoordelijken bij het uitvoeren en leiden van onderzoek.<br /><br />In Marktonderzoek wordt de methodologie van het onderzoek (gegevensverzameling en -analyse) op heldere wijze uitgelegd. Er wordt ruim aandacht besteed aan de toepassing van de technieken op specifieke marketingproblemen, zoals onderzoek bij nieuwe producten, klantensatisfactie en segmentatie. Elke techniek wordt uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de marketing- en marktonderzoekspraktijk.<br /><br />In de vierde editie is de inhoud van onder meer de hoofdstukken over kwalitatief onderzoek, gegevensverzameling, clusteranalyse, marktsegmentatie, databankonderzoek en tevredenheidsmeting grondig bewerkt. Nieuwe trends, methodes en inzichten zijn in de hoofdstukken geïntegreerd. In verschillende hoofdstukken is meer aandacht gegeven aan technieken en toepassingen van online onderzoek. Tot slot werd het boek van vele extra praktijkvoorbeelden voorzien.<br /><br />Op www.pearsonxtra.nl is voor studenten en docenten aanvullend studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals een eText, meerkeuzevragen, open vragen en statistische oefeningen en een docentenhandleiding. Op het docentengedeelte van de website staan ook voorbeelden van zowel goede als slechte vragenlijsten, die de docent kan gebruiken om studenten te helpen met het ontwikkelen van vragenlijsten.<br /><br />Patrick De Pelsmacker is gewoon hoogleraar Marketing aan de Universiteit Antwerpen en buitengewoon hoogleraar Marketing aan de Universiteit Gent. <br /><br />Patrick Van Kenhove is gewoon hoogleraar Marketing en Marktonderzoek aan de Universiteit Gent.
|
Prijs
€ 12,95
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Dit is het allesomvattende handboek over marktonderzoek. Het is bedoeld voor zowel marktonderzoekers als voor marketeers. Voor de eersten biedt het handboek een leidraad bij het uitvoeren van marktonderzoek, voor de laatsten bij het organiseren, leiden, beoordelen en interpreteren ervan. Het is ook zeer geschikt als handboek bij cursussen 'Onderzoeksmethodologie' en 'Marktonderzoek' in het universitair en ander hoger onderwijs. Onderzoekstechnieken beheersen is één zaak, ze toepassen op concrete marketingproblemen een andere. Zowel marketingonderzoekers als marketingverantwoordelijken hebben even vaak de behoefte aan een onderzoeksprocedure voor het bestuderen van een welbepaald beleidsprobleem als aan kennis over specifieke onderzoekstechnieken. Het handboek beantwoordt aan beide behoeften.
|
Prijs
€ 16,00
|
Bekijk boek
|