ISBN: 9789052613253
Bekijk boek
Het boek De Beleveniseconomie van de auteur B Joseph Pine is 2 maal gevonden, 0 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "De Beleveniseconomie" is tweedehands te koop vanaf € 13,95 bij Bol.com.
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789052617411
Soort boek
Paperback Waarom kost een kop koffie in caf? Florian aan het San Marcoplein<br />in Veneti? meer dan een kop koffie in een eenvoudig cafeetje? Wat<br />trekt mensen naar het sportparadijs Niketown in Londen? Wat zoeken<br />kinderen en volwassenen in Disneyland? Waarom zijn mensen bereid<br />flink meer te betalen voor een kerstboom bij een tuincentrum met<br />een volledig ingerichte kerstshow, compleet met rondwandelende<br />kerstman en gl?hwein?<br />In De beleveniseconomie betogen de auteurs dat de klant meer wil<br />dan een product en dat hij bereid is extra te betalen voor de belevenis.<br />Ondernemingen vormen podia voor het cre?ren van die belevenis,<br />een bijzondere gebeurtenis waar de klant een goed gevoel bij krijgt.<br />De waarde die de klant hecht aan die bijzondere ervaring bepaalt het<br />prijskaartje van het specifieke product of goed.<br />In dit boek vindt u talloze inspirerende voorbeelden van bedrijven<br />als Disney, de beroemde boekhandelsketen Barnes & Nobles, British<br />Airways, Hard Rock Caf? en McDonald?s die met succes inspelen op deze<br />behoefte van de consument om vermaakt te worden. Tegelijkertijd is<br />De beleveniseconomie het draaiboek waarmee u zelf ook zulke nieuwe<br />ervaringen kunt regisseren.<br />Joseph Pine en James Gilmore zijn de oprichters van Strategic<br />Horizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt om nieuwe manieren<br />te bedenken om waarde toe te voegen aan hun producten of<br />diensten. Zij zijn tevens de auteurs van het boek Authenticiteit.<br />
|
Prijs
€ 13,95 |
Bekijk boek |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789052619279
Soort boek
Paperback Waar moet u aan denken bij namen als Apple, Disney, Amazon, Heineken of Schiphol? Associeert u ze vooral met producten en diensten of roepen ze eerder een bepaald gevoel bij u op? Al in 1999 betoogden Joseph Pine en James Gilmore dat er een nieuw economisch tijdperk was aangebroken: dat van de beleveniseconomie. Ze kregen gelijk. <br /> <br />Inmiddels is De beleveniseconomie een onbetwiste managementklassieker en zijn het nog steeds de belevenissen die de klant op een speciale manier aan uw product en uw bedrijf verbinden. Sterker nog, met de voortdurende stortvloed aan merken die de klant over zich heen krijgt, is het regis seren van een gedenkwaardige belevenis relevanter dan ooit. <br /> <br />In deze volledig herziene editie laten de auteurs zien wat we in de 21ste eeuw van de beleveniseconomie kunnen verwachten. Zo doet de digitale belevenis haar intrede en blijkt dat tijd, als valuta van de belevenis, een lucratief begrip kan zijn. Naast de ontelbare actuele en inspirerende Amerikaanse én Nederlandse voorbeelden, zoals de Heineken Experience, Keukenhof en Achmea biedt het boek een aantal nieuwe modellen en verfrissende inzichten die de lezer klaarstomen voor de 21ste eeuw. <br /> <br />B. Joseph Pine en James H. Gilmore zijn de oprichters van Strategic Horizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt met het bedenken van nieuwe manieren om waarde aan hun producten of diensten toe te voegen.
|
Prijs
€ 16,99 |
Bekijk boek |