|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Waarom kost een kop koffie in café Florian aan het San Marcoplein<br />in Venetië meer dan een kop koffie in een eenvoudig cafeetje? Wat<br />trekt mensen naar het sportparadijs Niketown in Londen? Wat zoeken<br />kinderen en volwassenen in Disneyland? Waarom zijn mensen bereid<br />flink meer te betalen voor een kerstboom bij een tuincentrum met<br />een volledig ingerichte kerstshow, compleet met rondwandelende<br />kerstman en glühwein?<br />In De beleveniseconomie betogen de auteurs dat de klant meer wil<br />dan een product en dat hij bereid is extra te betalen voor de belevenis.<br />Ondernemingen vormen podia voor het creëren van die belevenis,<br />een bijzondere gebeurtenis waar de klant een goed gevoel bij krijgt.<br />De waarde die de klant hecht aan die bijzondere ervaring bepaalt het<br />prijskaartje van het specifieke product of goed.<br />In dit boek vindt u talloze inspirerende voorbeelden van bedrijven<br />als Disney, de beroemde boekhandelsketen Barnes & Nobles, British<br />Airways, Hard Rock Café en McDonald¿s die met succes inspelen op deze<br />behoefte van de consument om vermaakt te worden. Tegelijkertijd is<br />De beleveniseconomie het draaiboek waarmee u zelf ook zulke nieuwe<br />ervaringen kunt regisseren.<br />Joseph Pine en James Gilmore zijn de oprichters van Strategic<br />Horizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt om nieuwe manieren<br />te bedenken om waarde toe te voegen aan hun producten of<br />diensten. Zij zijn tevens de auteurs van het boek Authenticiteit.<br />
|
Prijs
€ 13,95
|
Bekijk boek
|