> > > > > het-strategieboek

D. Pietersma - Het Strategieboek

Het boek Het Strategieboek van de auteur D. Pietersma is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Het Strategieboek" is tweedehands te koop vanaf € 11,50 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 11,50 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.

Andere auteurs

We hebben Het Strategieboek ook gevonden geschreven door andere auteurs:

Het Strategieboek

Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789052614793
   
Soort boek
Hardcover


Het Strategieboek 1e druk is een boek van P. Pietersma uitgegeven bij Academic Service. ISBN 9789052614793 <br /><br />Alle ondernemingen erkennen het belang van strategievorming en strategie-implementatie, maar vaak blijkt dat strategievorming een moeizaam proces is en dat het daarop volgende traject van implementatie van de gekozen strategie moeilijker en langzamer verloopt dan was voorzien. De ervaring leert dat de wijze waarop het proces van strategievorming is georganiseerd een belangrijke succesfactor is. Als dit proces goed is ingericht, ontstaat inzicht, wordt kennis gemobiliseerd en een gemeenschappelijk gevoel voor richting gecre erd.<br /><br />Berenschot heeft hiervoor een aanpak ontwikkeld, waarbij strategievorming wordt gezien als een leerproces met vele betrokkenen, door middel van een dialoog worden analyses gemaakt, strategische alternatieven ontwikkeld en uiteindelijk keuzes bepaald.<br /><br />Het Strategieboek beoogt een leidraad te zijn voor het succesvol doorlopen van het proces van strategievorming. <br />Deel 1 bespreekt de stappen van het proces van strategievorming, de verschillende niveaus van strategiebepaling, en de interactie tussen strategie op concernniveau en strategie op business-unitniveau.<br />Deel 2 werkt de processtappen nader uit. Per stap wordt duidelijk aangegeven hoe het proces verloopt, wat de inhoudelijke thema's in die stap zijn, en wat de valkuilen. Door de beschrijvingen per staploopt een verhaallijn, een case waarin het proces van strategievorming op de voet wordt gevolgd, met nadruk op de wijze waarop het proces wordt opgebouwd, de omgang met analyses, de vorming van visie en de manier waarop uiteindelijk consensus wordt bereikt.<br />Deel 3 biedt alle strategiemodellen, waarbij de kleur van de pagina aangeeft bij welke stap het model kan worden ingezet. Per model worden kort het gebruiksdoel en de waarde aangegeven. <br /><br />Het Strategieboek volgt op Berenschots zeer succesvolle Managementmodellenboek.
Prijs
€ 11,50
Bekijk boek


Andere populaire boeken van D. Pietersma
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (1)
€ 19,15
Tweedehands (1)
€ 9,50
Zwart Op Wit

ISBN: 9789046900390


Bekijk boek

Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 18,99
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 29,95