|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
"Interne Communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren. In het Basisboek Interne Communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbare inleiding om de communicatie in een organisatie(-onderdeel) te verbeteren.<br /><br />De geheel herziene editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.<br /><br />Deel I beschrijft de context: een kennismaking met organisaties, met cultuur en met veranderingen in organisaties. <br /><br />Deel II besteedt aandacht aan communicatie in organisaties. Er staan twee visies op interne communicatie centraal: de actie-visie en de interactie-visie. Uiteraard is daarin ook aandacht voor digitale interne communicatie.<br /><br />Vervolgens komen in Deel III vijf kernelementen aan de orde:<br /><br />onderzoek naar interne communicatie<br />beleid en organisatie van interne communicatie<br />managers communicatiever maken<br />veranderingen communicatiever maken<br />adviseren over interne communicatie www.internecommunicatie.vangorcum.nl <br />Bij het boek hoort vanaf januari 2011 bovengenoemde website. Docenten en studenten vinden daar aanvullend materiaal, zoals bijvoorbeeld actuele casuïstiek en opdrachten per hoofdstuk. De website wordt regelmatig geactualiseerd. Basisboek Interne Communicatie bevat vele voorbeelden en checklists. Het is vooral bestemd voor hbo-studenten Communicatie en cursisten van beroepsopleidingen Communicatie.<br /><br />Erik Reijnders is zelfstandig communicatie- en organisatieadviseur te Zeist. Hij houdt zich bezig met het professionaliseren van communicatiespecialisten en het interactiever maken van veranderingen in organisaties. Hij schreef verschillende boeken en artikelen over interne communicatie en veranderingen."<br />
|
Prijs
€ 8,80
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
In het Basisboek Interne Communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren. Deze geheel herziene achtste editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen. Deel I beschrijft de context door een kennismaking met organisaties en veranderingen daarbinnen. Deel II besteedt aandacht aan de communicatie in organisaties en aan twee visies op interne communicatie. Vervolgens komen in deel III vijf aspecten aan de orde: - Onderzoek naar interne communicatie - Communicatief veranderen - Digitale interne communicatie - Naar een communicatieve organisatie - De IC-professional in een communicatieve organisatie. Als een 'tweede scherm' hoort bij het boek een uitgebreide website www.internecommunicatie.vangorcum.nl. Docenten en studenten vinden daar aanvullend materiaal, waarnaar in het boek regelmatig wordt verwezen. Denk aan casuïstiek, verhelderende artikelen,(links naar) filmpjes, checklists en handige modellen, alle gerangschikt per hoofdstuk. Het Basisboek Interne Communicatie is vooral bestemd voor studenten Communicatie en cursisten van uiteenlopende beroepsopleidingen. Maar het is ook goed bruikbaar voor communicatieprofessionals die willen weten hoe interne communicatie kan bijdragen aan het communicatiebeleid. Erik Reijnders schreef het boek ditmaal samen met vier co-auteurs, specialisten op deelgebieden van interne communicatie: Marius Hogendoorn, Arnold Koning, Conny de Laat en Lysbeth van Silfhout.
|
Prijs
€ 19,45
|
Bekijk boek
|