|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
henk rijks De kostwinner Middertiger Tonk van Lexmond heeft problemen. Grote problemen, al noemt hij ze zelf liever issues. De kleur van z'n nieuwe leaseauto, bij- voorbeeld. Of de dagelijkse file van en naar de bank waar hij werkt. En, niet te vergeten, z'n Ikea-huwelijk, dat er eerst zo leuk uitzag, goed in elkaar stak, maar na vier jaar sleets aanvoelt en begint te kraken. Een ontslagronde doet de rest. De bodem onder zijn zelfvertrouwen, status en financiële onafhankelijkheid valt weg. Een faillissement lijkt onafwendbaar. Maar dan dient zich een buitenkans aan in de vorm van 603 kilo onversneden cocaïne. Van Lexmond doet wat hij altijd heeft gedaan: hij schrijft een businessplan. Hij kiest een key target audience en organiseert een viral internet campaign en binnen een mum van tijd bevoorraadt hij op zijn snorfiets de culturele, politieke en zakelijke elite van Nederland. Een markt waarin onder-en bovenwereld moeiteloos in elkaar overgaan, maar waar uiteindelijk toch geen plaats is voor een getergde eenling die vier monden te voeden heeft. De kostwinner is een snoeiharde, felrealistische maar ook humoristische zedenschets van de hedendaagse upper middle class, een milieu dat gekenmerkt wordt door kekke bakfietsjes, peperduur meubilair van sloophout en modieuze kindernamen. Tegelijkertijd is De kost- winner een aanklacht tegen een op het eerste gezicht keurige, maar onder de oppervlakte volstrekt amorele maatschappij, waar personalbranding belangrijker is dan persoonlijke integriteit.
|
Prijs
€ 12,13
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Middertiger Tonk van Lexmond heeft problemen: de dagelijkse file, zijn Ikeahuwelijk en de kosten van twee verwende kinderen. Een ontslagronde doet de rest: de bodem onder zijn zelfvertrouwen, status en financi?le onafhankelijkheid valt weg. Maar dan dient een buitenkans zich aan in de vorm van 603 kilo onversneden coca?ne.<br /><br />Van Lexmond doet wat hij altijd heeft gedaan: hij schrijft een businessplan. Hij kiest een key target audience, organiseert een viral internet campaign en binnen een mum van tijd bevoorraadt hij op zijn snorfiets de culturele, politieke en zakelijke elite van Nederland. <br />De kostwinner is een spannende zedenschets van de hedendaagse upper-middle class. Het is ook het tragikomische verhaal van de eenling die het hoofd boven water probeert te houden.
|
Prijs
€ 16,65
|
Bekijk boek
|