> > > > > pmreeks-confrontaties-tussen-clienten-en-hulpverleners

Frits Simon - Pm-reeks Confrontaties Tussen Cliënten En Hulpverleners

Het boek Pm-reeks Confrontaties Tussen Cliënten En Hulpverleners van de auteur Frits Simon is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Pm-reeks Confrontaties Tussen Cliënten En Hulpverleners" is tweedehands te koop vanaf € 18,55 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 18,55 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789024413300
   
Soort boek
Paperback


Interacties tussen cliënten en dienstverleners worden in dit boek als normerende praktijken onderzocht. Interacties worden voorgesteld als complexe, historisch en maatschappelijk verankerde gebeurtenissen, waarin dienstverlener en cliënt elkaar diverse normeringen proberen op te dringen. Een in Nederland klassiek filosofisch begrip als 'mensbeeld' wordt daartoe vervangen door 'clusters van normerende oriëntaties'. De centrale invalshoek is dat het binnen dienstverlening niet gaat om vrijblijvende welzijns- of geestelijke gezondheidsbevorderende activiteiten, maar dat het gaat om complexe processen waarin het aanbrengen van normeringen centraal staat. Zowel de dienstverlener als de cliënt proberen elkaar hun visies op de werkelijkheid op te dringen. Ze proberen elkaar als het ware her op te voeden. Er blijkt een veelvoud aan visies in het geding te zijn die mede in hun historische en maatschappelijke context worden verklaard. Dienstverlenend handelen wordt daarom als meervoudige en normerende praktijk getypeerd. De diverse visies die in het geding zijn, worden als clusters van normerende oriëntaties voor het voetlicht gebracht. Aan de orde komen een vijftal clusters. Technicistische en strategische oriëntaties worden geanalyseerd als clusters die zowel door de cliënt als de dienstverlener worden ingebracht. Emanciperende en mechaniserende clusters worden naar voren gehaald als normeringen die door de dienstverlener worden ingebracht. Ten slotte is er aandacht voor de wijze waarop de cliënt de dienstverlener normeert als toch vooral een functionaris in dienst van de welzijns- of gezondheidsbureaucratie. Begripsvorming en analyse in dit boek zijn geïnspireerd door het werk van de Franse filosoof en historicus Michel Foucault. Het kan gelezen worden als een poging zijn analyses te vertalen naar concrete, dienstverlenende handelingen. Bovendien wordt daarmee in discussie getreden met gangbare wijsgerige analyses van welzijnswerk en geestelijke gezondheidszorg. Het boek is geschreven met studenten HSAO als referentiekader. Het is eveneens geschikt voor studenten (sociale) pedagogiek/andragogiek aan universiteiten en aanverwante studies. Voor dienstverleners in de praktijk (onder meer psychotherapeuten) biedt het een kritische en verfrissende kijk op hun handelen.
Prijs
€ 18,55
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Frits Simon
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 21,85