> > > > > uncredited-en-cd

Gemma Solana - Uncredited En Cd

Het boek Uncredited En Cd van de auteur Gemma Solana is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Uncredited En Cd" is tweedehands te koop vanaf € 49,95 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 49,95 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789063691677
   
Soort boek
Hardcover


De relatie tussen grafisch design en film is zo oud als film zelf. Titelrollen en openingstitels vormen al meer dan 100 jaar de opening van een film en hoewel bijna iedereen ze heeft gezien, zijn er maar weinigen die ze met een grafisch oog beoordelen. Ze zijn allemaal door iemand ontworpen, maar slechts een paar hebben daarvoor op de een of andere manier waardering ondervonden. \n\nDit is het eerste boek dat een algemeen en historisch inzicht geeft in de rol die grafisch ontwerp speelt in film, vanaf de eerste dagen van de cinema tot op heden. Een kritische analyse van openingsbeelden werpt licht op het typografische werk en compositie van anonieme ontwerpers of van degenen die daarvoor zelden zijn erkend. Een analyse die herinneringen oproept aan bekende artiesten als Saul Bass, Pablo Ferro, Maurice Binder of Kyle Cooper, maar ook laat zien dat er op dit gebied prestigieuze ontwerpers bestonden zoals Tibor Kalman, Milton Glaser, David Hillman, Juan Gatti of Simon Taylor.\n\nMeer dan 1000 films, meer dan 300 openingstitels, meer dan 200 ontwerpers. Een onvoorstelbare hoeveelheid werk voor een overzicht van het meest bekende maar weinig erkende specialisme van de grafische wereld. Het presenteert achtergronden van het heden, toekomstige en de onvermijdelijke trends in het bewegende beeld.\n\n\nThe relationship between graphic design and cinema is as old as the need of the seventh art of having a brand image. The credits sequences have packaged films for more than 100 years and although nearly everyone has seen them, very few have considered them from a graphic point of view. All of them have been designed by someone, but only a few of them have merited any kind of comment.\nThis book is the first text to give a general and historic insight into the role which graphic design plays in films, from the dawn of cinema to present day. It presents a critical analysis of the opening title sequences, thus throwing light on the typographic work and composition of anonymous designers or of those rarely accredited. An analysis which as well as revisiting the most well known artists such as Saul Bass, Pablo Ferro, Maurice Binder or Kyle Cooper, uncovers the incursion of prestigious designers into this speciality such as Tibor Kalman, Milton Glaser, David Hillman, Juan Gatti or Simon Taylor. \n\nMore than 1000 films, more than 300 credits sequences, more than 200 creators. An indispensable piece of work in order to gain a global knowledge of one of the best known, yet least recognised specialities of the graphic world. It presents the background to the present, future and inevitable trends of the motion graphics.
Prijs
€ 49,95
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Gemma Solana
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Uncredited

ISBN: 9781584235378


Bekijk boek

Nieuw (1)
€ 46,75
Tweedehands (0)