|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
U wilt uw pati?nten effectief geruststellen, bij het beslissingsproces betrekken, slecht nieuws brengen of motiveren tot gedragsverandering. Hoe doet u dat feitelijk? Wat zegt u? Hoe zegt u het? Hoe praat u met een su?cidale pati?nt, hoe reageert u op iemand die in huilen uitbarst en wat zegt u tegen de borderline pati?nte die u midden in de nacht in crisis opbelt?<br />Pati?ntgericht communiceren w?rkt. De pati?nt voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een effici?nte en prettige werkrelatie, waarin arts en pati?nt samenwerken en proberen tot een gezamenlijk besluit te komen. U helpt de pati?nt meer greep op zijn situatie te krijgen en zijn zelfredzaamheid te vergroten, en dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. Bovendien helpt een goede arts-pati?ntrelatie misverstanden en conflicten te voorkomen.<br />Deze praktijkgids is in eerste instantie bedoeld voor huisartsen, SEH-artsen, medisch specialisten en artsen in opleiding die pati?ntgerichte communicatievaardigheden willen toepassen in de medische praktijk en daarbij wel eens wat inspiratie kunnen gebruiken. Maar ook andere hulpverleners in de gezondheidszorg, zoals psychologen, verpleegkundigen of therapeuten die vaak onder moeilijke omstandigheden medische consulten voeren, kunnen veel baat hebben bij de hier beschreven communicatieve vaardigheden.<br /><br />
|
Prijs
€ 38,00
|
Bekijk boek
|