|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Patiëntgericht communiceren voor de best mogelijke zorg Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Patiëntgericht communiceren werkt. Je bereikt een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je je cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. In deze herziene, tweede druk is veel aandacht voor de nieuwe ggz, herstelondersteuning, positieve gezondheid, eigen regie, en ervaringsdeskundigheid. Er zijn geheel nieuwe hoofdstukken toegevoegd over autisme en herstelondersteunende taal. Patiëntgericht communiceren door de ogen van een patiënt Wouter van den Berg, patiënt/ervaringsdeskundige: ‘Zó wil ik behandeld worden als patiënt: erkenning krijgen, gehoord worden, persoonlijke interesse voelen, gelijkwaardigheid bemerken, hoop gevend en leidend tot empowerment. Lees dit boek, zou ik zeggen. Laat je raken en toon dat ook als teken van empathie!’ Aanbevelingen door andere ggz professionals Fredrike Bannink, klinisch psycholoog/auteur oplossingsgerichte leerboeken: ‘Een boek waarmee aan de kunst van het aansluiten recht wordt gedaan! Dit vlot geschreven en praktische boek laat zien hoe je met patiëntgerichte communicatie de kans op tevredenheid vergroot, met positieve gezondheidseffecten. Daartoe lenen zich vooral vaardigheden uit de motiverende gespreksvoering en oplossingsgerichte therapie.’ Peter van Harten, hoogleraar psychiatrie: ‘Zoals Carl Rogers al aangaf is ‘echtheid’ het belangrijkste element in de relatie met de cliënt, en daarvoor is persoonlijke ontwikkeling nodig. Toch kun je de techniek en de systematiek van de gespreksvaardigheden leren uit dit uitstekende, veelomvattende en helder geschreven leerboek. Het is geschikt voor alle hulpverleners en leest nog plezierig ook!’
|
Prijs
€ 17,50
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Met patiëntgericht communiceren bereik je een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je de cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. Patiëntgericht communiceren houdt in dat je actief luistert. Dat je elkaar informeert en, als het even kan, het behandelplan samen maakt. Dat je op een natuurlijke manier gids, coach, expert of adviseur bent, afhankelijk van het moment en de omstandigheden. Met patiëntgericht communiceren kun je omgaan met moeilijke situaties als weerstand, heftige emoties en lastige interactiepatronen. Maar ook op een respectvolle manier drang en dwang toepassen, als dat nodig is. In dit boek komen ook niet alledaagse situaties aan bod: het transculturele gesprek, het gesprek met iemand met een verstandelijke beperking, simulatie, dissimulatie, kritiek krijgen en feedback geven. Tot slot is er aandacht voor eigentijdse zorg op maat: Health 2.0 en eCommunicatie.
|
Prijs
€ 34,45
|
Bekijk boek
|