Het boek Leren Denken Over Denken En Leren Begrijpen Van Emoties van de auteur P. Steerneman is 3 maal gevonden, 0 maal nieuw en 3 maal tweedehands. "Leren Denken Over Denken En Leren Begrijpen Van Emoties" is tweedehands te koop vanaf € 14,95 bij Bol.com.
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789053502754
Soort boek
Paperback |
Prijs
€ 14,95 |
Bekijk boek |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789044115284
Soort boek
Paperback Dit boek beschrijft een complete innovatieve groepstraining voor sociaal onvaardige en sociaal onrijpe kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 5-12 jaar. Het programma bestaat uit 54 sessievoorbeelden-200 sessieonderdelen - in opklimmende moeilijkheidsgraad waarin sociale cognities, en meer specifiek 'Theory-Of-Mind' (TOM), getraind worden.<br />TOM is de cognitieve vaardigheid aan jezelf en aan anderen gedachten en gevoelens toe te kennen en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen. De sociale cognitietraining tracht hiaten in de sociale cognitieve ontwikkeling te remediëren. Dit maakt deze training belangwekkend: sociaal begrip, sociaal inzicht en sociale sensitiviteit staan centraal, waardoor het programma een methodische, inhoudelijke en (ortho)pedagogische additionele waarde heeft ten aanzien van andere groepstrainingen voor kinderen en jeugdigen. Het boek is bestemd voor hulpverleners in ambulante, (semi)residentiele en residentiele settingen, voor leerkrachten en voor hulpverleners en leerkrachten in opleiding.<br /><br />Uit de inhoud:<br />Sociale cognitie en Theory Of Mind – TOM bouwstenen – Effectmetingen – Draaiboek – Sessievoorbeelden: kennismaken, perceptie, E.R., first-order-belief.<br /><br />Over de auteur(s):<br />Dr. Pim Steerneman is als voorzitter van de raad van bestuur verbonden aan Rubicon Jeugdzorg te Horn (NL).Voor meer informatie wordt verwezen naar www.rubiconjeugdzorg. nl.<br />
|
Prijs
€ 14,95 |
Bekijk boek |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789053505694
Soort boek
Paperback Dit boek .beschrijft een complete, innovatieve groepstraining voor sociaal onvaardige en sociaal onrijpe kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 4-11 jaar. De training bestaat uit 53 sessies in opklimmende moeilijkheidsgraad waarin sociale cognities, en meer specifiek 'theory-of-mind', getraind worden. 'Theory-of-mind' is de cognitieve vaardigheid aan jezelf en aan anderen gedachten en gevoelens toe te kennen en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen. De sociale cognitietraining tracht hiaten in de sociale cognitieve ontwikkeling te remediëren. Dit maakt deze training belangwekkend: sociaal begrip, sociaal inzicht en sociale sensitiviteit staan centraal, waardoor het programma een methodische, inhoudelijke en (ortho)pedagogische additionele waarde heeft ten aanzien van andere groepstrainingen voor kinderen en jeugdigen. Het boek is bestemd voor hulpverleners in ambulante, semi-residentiële en residentiële setting en voor hulpverleners-in-opleiding. Ook voor leerkrachten in het speciaalonderwijs en in het kader van zorgverbreding voor leerkrachten in het regulier onderwijs. Inmiddels wordt de hier beschreven training al in vele settings toegepast.<br />
|
Prijs
€ 45,59 |
Bekijk boek |