Het boek Gra - Kiezen Voor Winst van de auteur Stefan Stremersch is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Gra - Kiezen Voor Winst" is tweedehands te koop vanaf € 38,08 bij Bol.com.
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789024404278
Soort boek
Paperback Lage economische groei, keiharde concurrentie, disruptieve veranderingen. Ze plaatsen je voor moeilijke dilemma's. Geef je een korting om een crisis te overleven als je daardoor de positie van jouw merk ondergraaft? Laat je kansen liggen op korte termijn om jouw strategie op de lange termijn te volgen? Moet je scherper focussen op jouw doelmarkt of net agressiever groeien buiten jouw oorspronkelijke niche?<br /><br />Dit boek laat je kennis maken met organisaties die winnen en legt uit hoe ze dat doen. De vele voorbeelden inspireren en versterken jouw ambitie om te sturen naar meer winst. Het toont hoe je de juiste keuzes maakt en hoe je mensen meekrijgt in de juiste richting. Meer informatie vind je op www.kiezenvoorwinst.nl.<br /><br />'FANTASTISCH boek; een inspiratiebron voor mij en hopelijk voor vele anderen!' - Hans Van der Kooij, Directeur-Eigenaar, Caesar Groep<br /><br />'Stefan schetst zeer herkenbare dilemma's: groot volume of hoge prijs, korte of lange termijn en (zeker bij Randstad) lokaal of globaal. Dit boek is concreet, toepasbaar en compact.' - Jacques van den Broek, CEO Randstad Holding<br /><br />'Dit boek moet je lezen, om de focus op relevante dilemma's, omdat het tjokvol niet-platgetreden voorbeelden staat, en omdat het je doet nadenken' - Marion Debruyne, Decaan Vlerick Business School en auteur van Customer Innovation<br />Inhoudsopgave<br /><br />Deel 1: Kiezen voor winst <br />1. Kiezen voor winst<br />1.2 Ondernemingswinsten staan onder druk<br />1.3 De Perfecte Storm<br />1.4 Dilemma's op scherp<br />1.5 Inspireer, divergeer en convergeer<br /><br />Deel 2: Dilemma's<br />2. Het dilemma tussen groot volume en hoge prijs<br />2.1 Oorsprong<br />2.2 Hoge prijs of groot volume als strategie<br />2.3 Hoge prijs én groot volume als strategie<br />2.4 Psychotrucjes om klanten meer te laten betalen<br />2.5 Herkenbare dilemma's: groot volume versus hoge prijs<br />2.6 Dow Corning en het dilemma tussen groot volume en hoge prijs<br /><br />3. Het dilemma tussen korte en lange termijn<br />3.1 Oorsprong<br />3.2 Strategie en operatie<br />3.3 Investeringshorizon<br />3.4 Stabiliteit<br />3.5 Herkenbare dilemma's<br />3.6 Tesla en het dilemma tussen korte en lange termijn<br /><br />4. Het dilemma tussen lokaal en globaal<br />4.1 Oorsprong<br />4.2 Denken in niches<br />4.3 Niches kiezen<br />4.4 Van lokaal naar globaal groeien<br />4.5 Herkenbare dilemma's: lokaal versus globaal<br />4.6 Starbucks en het dilemma tussen lokaal en globaal<br /><br />Deel 3: Het IDC-model<br />5. Inspireer<br />5.1 Analoog denken<br />5.2 Case studies<br />5.3 Praktisch<br /><br />6. Divergeer<br />6.1 Diversiteit inbrengen en behouden<br />6.2 Complexiteit omarmen<br />6.3 Praktisch<br /><br />7. Convergeer<br />7.1 Kiezen<br />7.2 Experimenten<br />7.3 Overtuigen<br />7.4 Praktisch<br /><br />Epiloog: Van Voornemen naar Implementatie<br /><br />Dankwoord
|
Prijs
€ 38,08 |
Bekijk boek |