|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Al 25 jaar een baken in het leesonderwijs<br />Dit boek beschrijft een procedure voor individueel didactisch onderzoek bij leerlingen met problemen bij technisch lezen. Het gaat dan om leerlingen in het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Al sinds 1986 - het jaar waarin de eerste druk verscheen - is dit boek een begrip onder leerkrachten, remedial teachers en interne begeleiders. <br />Sinds de vorige druk hanteert DTLAS (een veel gebruikte afkorting van het boek) de termen referentieniveau en leerstandaarden om de positie van zwakke lezers op het onderwijscontinu?m te verduidelijken. De manier van werken wordt ge?llustreerd met vijf gevalsbeschrijvingen: Maartje, Karel, Tonny, Lisa en Fred. Elk voorbeeld laat zien hoe de toetsinformatie kan worden ge?nterpreteerd en vertaald naar een plan van aanpak.<br />Deze negende, geactualiseerde druk, maakt gebruik van de nieuwe, gecorrigeerde CITO-normering van de Drie-Minuten-Toets en van de nieuwe AVI-toetskaarten.<br />
|
Prijs
€ 17,85
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
<p>Diagnostiek Van Technisch Lezen En Aanvankelijk Spellen.</p> <p>A.J.C. Struiksma, A. van der Leij en J.P.M. Vieijra.</p> <p>Zevende, herzien druk VU Uitgeverij 2004.</p> <p>Diagnostiek Van Technisch Lezen En Aanvankelijk Spellen beschrijft een procedure voor het onderzoeken van problemen met technisch lezen en aanvankelijk spellen bij leerlingen in speciaal onderwijs en (speciaal) basisonderwijs. Achtereenvolgens komen aan de orde de theoretische uitgangspunten, het leesmodel, de toetsprocedure, de toetsinstructies en de scoringvoorschriften. Aan de hand van vijf uitgewerkte stappen worden lees- en spellingproblemen geanalyseerd. Dit wordt verduidelijkt aan de hand van enkele voorbeelden. Ook is in een voorbeeld beschreven hoe toetsinformatie aanknopingspunten biedt voor het opstellen van een handelingsplan.</p>
|
Prijs
€ 23,95
|
Bekijk boek
|