|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Hulp- en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren, bijvoorbeeld om de voortgang van de hulpverlening vast te leggen, om een advies uit te brengen of om voorzieningen voor een cliënt aan te vragen. Een rapport is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel. <br />Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is een praktisch boek dat het proces van rapportage praktijkgericht behandelt. Het boek gaat uitgebreid in op de meest voorkomende soorten rapporten en op deelaspecten die in rapportages aan de orde komen. De theorie wordt uitgelegd aan de hand van casussen uit de beroepspraktijk. Opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips bieden de lezer de gelegenheid de stof te verwerken en toe te passen. Het boek is daarmee een uitstekende voorbereiding op de schrijftaak waar hulp- en dienstverleners mee te maken krijgen.<br />Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is geschreven voor hbo-studenten social work en (sociaal-)juridische dienstverlening. Het is ook heel bruikbaar voor ervaren professionals in de hulp- en dienstverlening.<br />Judith ter Horst was docent taalbeheersing aan de opleiding MWD bij de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Tegenwoordig verzorgt zij rapportagetrainingen voor sociaal-agogische dienstverleners.<br />
|
Prijs
€ 9,70
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Hulp- en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren. Overdrachtsrapportages, voortgangsrapportages en adviesrapportages horen voor de meeste sociaal werkers bij hun dagelijks werk. Daarnaast komt het steeds vaker voor dat zij hun werk moeten verantwoorden aan subsidiegevers. Een goed rapport is dan ook het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.<br />Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is een praktisch boek dat gezien kan worden als een aanvulling op het vak methodiek. In dit boek staat schrijven centraal. Schrijven over de cliënt, schrijven in het belang van de cliënt en vooral: zuiver, zorgvuldig en helder formuleren. Het geeft heldere richtlijnen voor het uit elkaar houden van feiten, interpretaties en meningen. Aan de hand van realistische casussen uit de beroepspraktijk, gekoppeld aan opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips, biedt dit boek werkbare handvatten voor schrijven in het sociaal agogisch werk. Het boek is daarmee een uitstekende voorbereiding op de schrijftaak waar hulp- en dienstverleners mee te maken krijgen.<br />Wat is gewijzigd?<br />In deze vierde druk zijn er dwarsverbanden gelegd met het cyclisch werkproces: hoe rapporteer je in elk stadium van hulpverlening? Er is dieper ingegaan op hoe je waarnemingen, observaties, analyses en interpretaties aan het papier toevertrouwt. De cases zijn geactualiseerd en is er meer aandacht voor de argumentatiekracht van de hulpverlener. Het hoofdstuk over de juridische aspecten van rapporteren is naar aanleiding van de meest recente ontwikkelingen geactualiseerd en aangevuld.<br />Doelgroep<br />Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is geschreven voor hbo-studenten social work en (sociaal-) juridische dienstverlening. Het is ook heel bruikbaar voor ervaren professionals in het sociaal werk.<br />Auteursinformatie<br />Judith ter Horst verzorgt trainingen 'schrijven voor en over de cliënt voor professionals in de sector Sociaal Werk. Daarnaast werkte zij ruim 15 jaar in het hbo aan opleidingen Sociaal Werk en Communicatie. <br />
|
Prijs
€ 11,95
|
Bekijk boek
|