> > > > > inleiding-organisatiekunde

Loek Ten Berge - Inleiding Organisatiekunde

Het boek Inleiding Organisatiekunde van de auteur Loek Ten Berge is 6 maal gevonden, 2 maal nieuw en 4 maal tweedehands. "Inleiding Organisatiekunde" is nieuw te koop vanaf € 25,00 bij Bol.com. "Inleiding Organisatiekunde" is tweedehands te koop vanaf € 11,00 bij Bol.com.

Nieuw (2) vanaf € 25,00 bij Bol.com Toon 2 nieuwe boeken
Tweedehands (4) vanaf € 11,00 bij Bol.com Toon 4 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.

Andere auteurs

We hebben Inleiding Organisatiekunde ook gevonden geschreven door andere auteurs:

Inleiding Organisatiekunde
Inleiding Organisatiekunde
Inleiding Organisatiekunde

Nieuw
We hebben 2 nieuwe boeken gevonden
Inleiding Organisatiekunde

Type: Paperback
ISBN: 9789046902394
Levertijd: 2

Aanbieder:
€ 25,00
Inleiding Organisatiekunde

Type: Paperback
ISBN: 9789046907382
Levertijd: 1

Aanbieder:
€ 41,50
Tweedehands
We hebben 4 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789046900239
   
Soort boek
Paperback
Prijs
€ 11,00
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789046901557
   
Soort boek
Paperback


Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied. Het boek is opgebouwd rond het 7S-model van McKinsey, waarmee het zich onderscheidt van andere inleidingen in de organisatiekunde. <br /><br />Na een inleidend hoofdstuk waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt gezet, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. Elk begrip wordt uitgelegd, samengevat in leerdoelen en geïllustreerd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde.<br /><br />Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, waardoor de studenten zich een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde kunnen vormen. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar. <br /><br />Mr. L.J.A.M. ten Berge en drs. M.P. Oteman zijn beiden als docent verbonden aan de faculteit Economie en Management van de Hogeschool van Utrecht. J.P. van Kooten is parttime docent aan de Haagse Hogeschool en directeur van Doeltreffend Advies en Training.<br />
Prijs
€ 12,25
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789046905234
   
Soort boek
Paperback


Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. Het boek is opgebouwd rond het 7S-model van McKinsey. Na een inleidend hoofdstuk, waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt geplaatst, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen uit het 7S-model centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde. Op de website bij het boek is er extra materiaal voor studenten: toolbox (werkboek) met instrumenten, theorie, oefeningen, commentaar en casuïstiek, doorlopende case met vragen, interactieve zelftoetsen, begrippentrainer, samenvattingen en voorbeeld van een bedrijfsprocesbeschrijving. Voor docenten zijn er op aanvraag meerkeuzevragen, open vragen, richtantwoorden bij diverse onderdelen, PowerPointpresentaties en essenties per hoofdstuk beschikbaar. Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, en creëren zo een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar. Deze zesde druk is geactualiseerd in ontwikkelingen, voorbeelden en cases. Het hoofdstuk over strategie is uitgebreid met de modellen van Treacy & Wiersema van Kim & Mauborgne. In het hoofdstuk over systems is er meer aandacht voor logistiek en in het hoofdstuk over staff zijn de paragrafen over wet- en regelgeving bijgewerkt. Aan het hoofdstuk over shared values zijn de typering van organisatieculturen volgens Deal en Kennedy en cultuurverandering volgens de methode van Quinn en Cameron toegevoegd. De nieuwste ontwikkelingen binnen de organisatiekunde komen - voor zover relevant in het kader van dit boek - terug in het laatste hoofdstuk. Drs. M.P. Oteman is docent bij de opleiding Human Resource Management van de Hogeschool Utrecht. Mr. L.J.A.M. ten Berge was tot voor kort als docent verbonden aan de Faculteit Economie en Management van dezelfde hogeschool. J.P. van Kooten was docent aan de NCOI en directeur van Doeltreffend Advies en Training.
Prijs
€ 14,25
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789046903681
   
Soort boek
Paperback


Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. <br />Na een inleidend hoofdstuk, waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt geplaatst, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen uit het 7S-model centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van ontwikkelingen binnen de organisatiekunde.<br />Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. In elk hoofdstuk worden leerdoelen geformuleerd en komen actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal aan bod. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, en creëren zo een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde. <br />Mr. L.J.A.M. ten Berge en drs. M.P. Oteman zijn beiden als docent verbonden aan de faculteit Economie en Management van de Hogeschool Utrecht. J.P. van Kooten is parttime verbonden aan het NCOI en directeur van Doeltreffend Advies en Training.<br />
Prijs
€ 16,00
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Loek Ten Berge
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Dit Is Marketing

ISBN: 9789062834846


Bekijk boek

Nieuw (1)
€ 50,50
Tweedehands (2)
vanaf € 8,49