|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Inleiding Organisatiekunde 2e druk is een boek van Loek ten Berge uitgegeven bij Coutinho. ISBN 9789046900239 <br /><br />Inleiding Organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied. Door zijn beknoptheid is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar. De auteurs behandelen de onderwerpen steeds in samenhang met de andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, waardoor de studenten zich een breed en ge ntegreerd beeld van de organisatiekunde kunnen vormen.<br />Het boek is opgebouwd rond het 7s-model van McKinsey, waarmee het zich onderscheidt van andere inleidingen in organisatiekunde. In ieder hoofdstuk staat een van de s-begrippen centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. Elk begrip wordt duidelijk uitgelegd, samengevat in leerdoelen en ge llustreerd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. Door het 7s-model als uitgangspunt te nemen ontstaat er een overzichtelijke eenheid in Inleiding Organisatiekunde, waarin de verbanden tussen de verschillende begrippen expliciet gemaakt worden in de slotparagraaf na elk hoofdstuk.
|
Prijs
€ 8,50
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. <br />Na een inleidend hoofdstuk, waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt geplaatst, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen uit het 7S-model centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van ontwikkelingen binnen de organisatiekunde.<br />Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. In elk hoofdstuk worden leerdoelen geformuleerd en komen actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal aan bod. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, en creëren zo een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde. <br />Mr. L.J.A.M. ten Berge en drs. M.P. Oteman zijn beiden als docent verbonden aan de faculteit Economie en Management van de Hogeschool Utrecht. J.P. van Kooten is parttime verbonden aan het NCOI en directeur van Doeltreffend Advies en Training.<br />
|
Prijs
€ 9,11
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied. Het boek is opgebouwd rond het 7S-model van McKinsey, waarmee het zich onderscheidt van andere inleidingen in de organisatiekunde. <br /><br />Na een inleidend hoofdstuk waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt gezet, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. Elk begrip wordt uitgelegd, samengevat in leerdoelen en geïllustreerd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde.<br /><br />Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, waardoor de studenten zich een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde kunnen vormen. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar. <br /><br />Mr. L.J.A.M. ten Berge en drs. M.P. Oteman zijn beiden als docent verbonden aan de faculteit Economie en Management van de Hogeschool van Utrecht. J.P. van Kooten is parttime docent aan de Haagse Hogeschool en directeur van Doeltreffend Advies en Training.<br />
|
Prijs
€ 11,25
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied. Het boek is opgebouwd rond het 7S-model van McKinsey, waarmee het zich onderscheidt van andere inleidingen in de organisatiekunde. <br /><br />Na een inleidend hoofdstuk waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt gezet, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. Elk begrip wordt uitgelegd, samengevat in leerdoelen en geïllustreerd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde.<br /><br />Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, waardoor de studenten zich een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde kunnen vormen. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar. <br /><br />Mr. L.J.A.M. ten Berge en drs. M.P. Oteman zijn beiden als docent verbonden aan de faculteit Economie en Management van de Hogeschool Utrecht. J.P. van Kooten is parttime docent aan de Haagse Hogeschool en directeur van Doeltreffend Advies en Training.<br />
|
Prijs
€ 13,50
|
Bekijk boek
|