> > > > > reputaties-op-het-spel

R. Van Tulder - Reputaties Op Het Spel

Het boek Reputaties Op Het Spel van de auteur R. Van Tulder is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Reputaties Op Het Spel" is tweedehands te koop vanaf € 14,65 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 14,65 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789027480620
   
Soort boek
Paperback


<p> De roep om maatschappelijk verantwoord ondernemen klinkt steeds luider, maar het is nog onduidelijk hoe aan die roep adequaat gehoor kan worden gegeven. </p><br /><p> In Reputaties op het spel van Rob Tulder en Alex van der Zwart worden de dilemma s en uitdagingen besproken die ondernemingen, overheden en maatschappelijke groeperingen drie zijden van de maatschappelijke driehoek ondervinden bij het onderhandelen over de invulling van verantwoord ondernemen. Wetgeving alleen volstaat niet en het zogenaamde reputatiemechanisme blijkt beperkt effectief. </p><br /><p> De auteurs introduceren het begrip maatschappelijk interfacemanagement . Daarmee typeren ze de spanningsvelden die tussen ondernemers, overheden en maatschappelijke groeperingen bestaan op het terrein van geloofwaardig maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ondernemingsstrategie?n zijn pas effectief en duurzaam als op twee scheidsvlakken adequate keuzes gemaakt worden: publiek/ privaat en profit/non-profit. </p><br /><p> In dit boek zijn bovendien zeventien spraakmakende cases gebundeld. Ze worden systematisch behandeld en geanalyseerd. Ondernemingen als Triumph, IKEA, PepsiCo, ABN Amro, Nutreco en Schiphol kruisen de degens met maatschappelijke groeperingen als Burma Centrum Nederland, Schone Kleren Kampagne, NiZA en Milieudefensie. De onderwerpen zijn: kinderarbeid, conflictdiamanten, milieuverontreiniging, dictatuur, voeding en mensenrechten. De auteurs schetsen de contouren van een stakeholder-dialoog als meest adequate vorm van maatschappelijk interfacemanagement voor de toekomst. </p><br /><p> Ideaal als handboek voor universiteiten en hogescholen, naslagwerk voor o.a. public affairs en relations, en corporate communications, issuesmanagers, vakbonden, consultants, ethici, beleidsmedewerkers overheid en maatschappelijke groeperingen. </p><br /><p> Kijk voor meer informatie op www.reputatiesophetspel.nl. </p><br /><p> </p>
Prijs
€ 14,65
Bekijk boek


Andere populaire boeken van R. Van Tulder
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (2)
vanaf € 49,95
Tweedehands (0)
Nieuw (1)
€ 13,97
Tweedehands (0)
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 17,15