> > > > > omgaan-met-dilemmas-7-cases-in-strategie-inf-techn

R Van, Wagenaar, Tulder - Omgaan Met Dilemma's 7 Cases In Strategie & Inf. Techn.

Het boek Omgaan Met Dilemma's 7 Cases In Strategie & Inf. Techn. van de auteur R Van, Wagenaar, Tulder is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Omgaan Met Dilemma's 7 Cases In Strategie & Inf. Techn." is tweedehands te koop vanaf € 25,00 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 25,00 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789026721939
   
Soort boek
Hardcover


OMGAAN MET DILEMMA'S <br />ZEVEN CASES IN STRATEGIE EN INFORMATIE TECHNOLOGIE <br />is een boek van Rob van Tulder en René Wagenaar<br /> <p>Waarom verloopt het implementeren van Informatietechnologie en Telecommunicatie (IT) vaak zo moeizaam? Deze bundel zoekt de oorzaak hiervan voor een belangrijk deel bij de wijze waarop door managers en onderzoekers zelf naar IT wordt gekeken. Het succesvol implementeren van IT wordt steeds meer een zaak waarbij organisaties over hun eigen bedrijfsgrenzen heen moeten kijken. Naarmate meer externe partijen bij IT projecten betrokken worden, neemt echter ook het aantal besluitvormingsdilemma's toe. Eenvoudige checklists en vooropgezette stappenplannen blijken in de praktijk niet te voldoen. Deze bundel tracht meer inzicht te verschaffen in de dilemma's waarmee partijen worstelen bij investeringsbeslissingen rond IT. Op initiatief van het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam is daartoe door de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Technische Universiteit Delft een aantal case studies uitgevoerd teneinde deze dilemma's diepgaand te onderzoeken. Van zeven complexe organisaties is een concreet managementprobleem beschreven: het Gemeentelijk Havenbedrijf, ECT, Heineken, Sony, MeesPierson, Van den Bergh en Jurgens, en Q8. Deze bedrijven en organisaties zijn allemaal op de een of andere manier gelieerd aan de Rotterdamse haven. Zij hebben ieder op hun eigen wijze succes geboekt bij hun pogingen IT effectief (en dus strategisch) toe te passen in zowel interne als externe organisatieverandering. De onderzochte bedrijven verschillen sterk van elkaar. Desalniettemin blijken managers telkens met dezelfde organisatorische dilemma's geconfronteerd te worden. De lessen die hier uit te trekken zijn, maken deze bundel tot een waardevol instrument voor zowel het onderwijs als de managementpraktijk. Effectief managen is effectief (durven) omgaan met dilemma's.</p>
Prijs
€ 25,00
Bekijk boek