> > > > > business-en-ethiek

Verstraeten, Johan - Business En Ethiek

Het boek Business En Ethiek van de auteur Verstraeten, Johan is 3 maal gevonden, 1 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "Business En Ethiek" is nieuw te koop vanaf € 29,99 bij Bol.com. "Business En Ethiek" is tweedehands te koop vanaf € 19,90 bij Bol.com.

Nieuw (1) vanaf € 29,99 bij Bol.com Toon 1 nieuw boek
Tweedehands (2) vanaf € 19,90 bij Bol.com Toon 2 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.

Andere auteurs

We hebben Business En Ethiek ook gevonden geschreven door andere auteurs:

Business En Ethiek

Nieuw
We hebben 1 nieuw boek gevonden
Business En Ethiek

Type: Paperback
ISBN: 9789020979244
Levertijd: 1

Aanbieder:
€ 29,99
Tweedehands
We hebben 2 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789020948165
   
Soort boek
Onbekende bindwijze


Er is meer dan ooit nood aan ethiek in het bedrijfsleven. De recente crisis in de bankwereld heeft de dringendheid hiervan eens te meer bevestigd. Bedrijfsethiek is echter meer dan een kwestie van loze kreten of van morele verontwaardiging. Het vereist het aanleren van analyse instrumenten en van methode van ethisch argumenteren en dit met betrekking tot zowat alle problemen die in een bedrijfscontext aan de orde zijn: rechten en plichten van aandeelhouders, 'corporate governance', reclame, verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van producten, human resources, milieuzorg enz. Al meer dan 15 jaar biedt Business en ethiek in dit verband een denkkader dat ook uitstekend geschikt is als handboek voor een cursus bedrijfsethiek. In het licht van de praktijk en van nieuwe problemen was een derde geheel herziene uitgave noodzakelijk. In deze nieuwe uitgave werd het eerste hoofdstuk volledig herschreven en gecombineerd met het eerste gedeelte van het vroegere tweede hoofdstuk. Op deze wijze krijgt de lezer een veel duidelijker zicht op de verschillende verschijningsvormen van bedrijfsethiek en op de modellen van ethisch argumenteren. Daarbij wordt de deugdenethiek beter geïntegreerd. In het tweede hoofdstuk ligt de klemtoon op de onderneming als organisatie en de diverse aspecten van de organisatie-ethiek. Het derde en vierde hoofdstuk behandelt de marktethiek in het algemeen en het vierde hoofdstuk de eerlijkheid tegenover handelspartners in het bijzonder. In de volgende hoofdstukken, komen naast een grondig herschreven tekst over het milieu en ethisch investeren alle stakeholders aan bod, alsook de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de onderneming. De belangrijkste innovatie van dit boek is de koppeling aan een website waar bijkomende teksten en casussen kunnen gevonden worden. Dit laat ook toe om beter in te spelen op de actualiteit of om bepaalde problemen grondiger te analyseren.
Prijs
€ 19,90
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789020965896
   
Soort boek
Onbekende bindwijze


Er is meer dan ooit nood aan ethiek in het bedrijfsleven. De recente crisis in de bankwereld heeft de dringendheid hiervan eens te meer bevestigd. Bedrijfsethiek is echter meer dan een kwestie van loze kreten of van morele verontwaardiging. Het vereist het aanleren van analyse instrumenten en van methode van ethisch argumenteren en dit met betrekking tot zowat alle problemen die in een bedrijfscontext aan de orde zijn: rechten en plichten van aandeelhouders, 'corporate governance', reclame, verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van producten, human resources, milieuzorg enz. Al meer dan 15 jaar biedt Business en ethiek in dit verband een denkkader dat ook uitstekend geschikt is als handboek voor een cursus bedrijfsethiek. In het licht van de praktijk en van nieuwe problemen was een derde geheel herziene uitgave noodzakelijk. In deze nieuwe uitgave werd het eerste hoofdstuk volledig herschreven en gecombineerd met het eerste gedeelte van het vroegere tweede hoofdstuk. Op deze wijze krijgt de lezer een veel duidelijker zicht op de verschillende verschijningsvormen van bedrijfsethiek en op de modellen van ethisch argumenteren. Daarbij wordt de deugdenethiek beter geïntegreerd. In het tweede hoofdstuk ligt de klemtoon op de onderneming als organisatie en de diverse aspecten van de organisatie-ethiek. Het derde en vierde hoofdstuk behandelt de marktethiek in het algemeen en het vierde hoofdstuk de eerlijkheid tegenover handelspartners in het bijzonder. In de volgende hoofdstukken, komen naast een grondig herschreven tekst over het milieu en ethisch investeren alle stakeholders aan bod, alsook de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de onderneming. De belangrijkste innovatie van dit boek is de koppeling aan een website waar bijkomende teksten en casussen kunnen gevonden worden. Dit laat ook toe om beter in te spelen op de actualiteit of om bepaalde problemen grondiger te analyseren.
Prijs
€ 23,65
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Verstraeten, Johan
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Ethiek & Politiek

ISBN: 9789053120385


Bekijk boek

Nieuw (0)
Tweedehands (2)
vanaf € 15,18
Nieuw (1)
€ 39,50
Tweedehands (0)
Business & Ethiek

ISBN: 9789020979244


Bekijk boek

Nieuw (1)
€ 29,99
Tweedehands (0)