> > > > > communicatie-dossier-36-focus-op-de-webbezoeker

Ben Vroom - Communicatie Dossier 36 - Focus Op De Webbezoeker

Het boek Communicatie Dossier 36 - Focus Op De Webbezoeker van de auteur Ben Vroom is 2 maal gevonden, 1 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Communicatie Dossier 36 - Focus Op De Webbezoeker" is nieuw te koop vanaf € 29,95 bij Bol.com. "Communicatie Dossier 36 - Focus Op De Webbezoeker" is tweedehands te koop vanaf € 30,75 bij Bol.com.

Nieuw (1) vanaf € 29,95 bij Bol.com Toon 1 nieuw boek
Tweedehands (1) vanaf € 30,75 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek


De auteur van dit boek
Ben Vroom


Profiel van Ben Vroom
Nieuw
We hebben 1 nieuw boek gevonden
Communicatie Dossier 36 - Focus Op De Webbezoeker

Type: Paperback
ISBN: 9789013105247
Levertijd: 1

Aanbieder:
€ 29,95
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789491560323
   
Soort boek
Paperback


FOCUS OP DE WEBBEZOEKER<br />'Je moet de website afstemmen op de bezoeker' is waarschijnlijk het meest gegeven advies voor<br />websites. Maar hoe doe je dat? Daarover gaat dit boek. Het beschrijft een groot aantal eenvoudige,<br />eff ectieve technieken om websites zo goed mogelijk op de behoeften en het gedrag van de<br />webbezoekers af te stemmen en de inhoud goed vindbaar te maken.<br />In dit boek komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:<br />- doelen van de website;<br />- inventarisatie bezoekersbehoeften;<br />- persona's;<br />- zoekmachine vindbaarheid (SEO);<br />- inrichting van de homepage, landingspagina's en informatieve pagina's;<br />- het schrijven van scanbare, goed vindbare webtekst;<br />- navigatie, card-sorttechnieken;<br />- de interne zoekmachine;<br />- formulieren;<br />- toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden;<br />- usability tests;<br />- statistieken.<br />Een paar tips:<br />- Bepaal wat de vijf belangrijkste 'taken' zijn (dingen die mensen op de website moeten kunnen<br />vinden of doen) en bekijk hoe gemakkelijk het is om die uit te voeren.<br />- Laat iemand op de website een aantal taken hardop denkend uitvoeren bekijk hoe dit verloopt<br />en hoe de website kan worden verbeterd.<br />- Raadpleeg de ingevoerde zoektermen van de interne zoekmachine om te zien wat mensen op<br />de website zoeken. Bekijk of de gezochte informatie gemakkelijk te vinden is.<br />- Zorg dat de paginatitel en de kopjes de belangrijkste informatie communiceren en de<br />zoekwoorden bevatten waarmee mensen de informatie zoeken.<br />AUTEUR<br />Ben Vroom is eigenaar van Ben Vroom Usability. Hij test websites bij gebruikers, beoordeelt<br />websites en geeft advies over de inrichting van websites. Hij publiceert regelmatig over<br />usability, het testen van websites en aanverwante onderwerpen.<br />Eerdere uitgaven van Ben Vroom:<br />- De tekst getest. Handleiding voor het pretesten van schriftelijk materiaal (Van Gorkum 1994)<br />- De Erfenis van Timur Lenk (reisverhalen en foto's Oezbekistan, goodwilluitgave 2000)<br />- Checklist voor goede websites (Kluwer 2002)<br />- Websites testen bij gebruikers (Kluwer 2008)
Prijs
€ 30,75
Bekijk boek